י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
15 ימים להגשת הרשימות

ועדת השמונה של 'אגודה' התפזרה ללא סיכומים

115 ימים להגשת הרשימות לכנסת ה-24 ומתוך רצון להגיע מאוחדים למערכת הבחירות, התכנסו הערב נציגי ועדת השמונה של אגודת ישראל בכדי לדון בטענותיהם של מאיר פרוש וישראל אייכלר. הישיבה הסתיימה ללא הסכמות מעשיות | הם ישובו להתכנס מחרתיים

ועדת השמונה של 'אגודה' התפזרה ללא סיכומים
משה גולדשטיין

לאחר מתח רב ששרר בסיעת 'אגודת ישראל' וימים ספורים לפני הגשת הרשימות לכנסת ה-24, נציגי המפלגה התכנסו הערב (שלישי) לדיון משמעותי וממושך בפורום ועדת השמונה של המפלגה, שהסתיים בתחושה טובה של הידברות, אך ללא הסכמות.

בנושא ועדת הכספים שדורשים מאיר פרוש וישראל אייכלר להקים, הוחלט להקים ועדה שכזו, כאשר הציעו כי ועדת השמונה תחליט בנושא הכספים, אלא שמאיר פרוש סירב בטענה כי דרישות לכנס את ועדת השמונה בעבר לא התקבלו.

ל'בדחרי חרדים' נודע כי עדיין קיימת מחלוקת בין ציר פרוש ואייכלר לסיעה המרכזית באיזו דרך תוקם ועדת השמונה, אך עצם ההחלטה להקים ועדה היא הישג, כשבדרישה להקמת הוועדה תמכו גם בחסידות ויז'ניץ.

בנושא הקרב על סדר המקומות בין חסידות בעלזא לחסידות ויז'ניץ, הנושא לובן ואף נרשמו חילופי דברים ברקע תפקיד הוועדה לפניות הציבור, שנמצאת בקדנציה הזו בידי חסידות ויז'ניץ ונציגה ח"כ יעקב טסלר.

במהלך הדיון הוצגו מסמכים לשני הצדדים, כאשר בין הדברים טענו נציגי ויז'ניץ כי סדרי המקומות לא מגיעות רק על סמך גודל החסידות, אלא גם בקהלים נוספים, כך נקבע גם המקום השני שמוחזק בידי שלומי אמונים.

עוד טענו כי באם יפתחו את נושא המקומות, ייפתחו כלל ההסכמים ב'אגודת ישראל', כולל סדרי מקומות בזירה המוניציפלית וכן חלוקות נוספות בתפקידים מחוץ לכנסת.

במהלך הדיון טען השר יעקב ליצמן שמיעט לדבר בישיבה כי את הנושא צריך ללבן רק בין חצרות החסידים ולא בין כל נציגי אגודת ישראל, מנגד בבעלזא ובתמיכת שלומי אמונים ביקשו כי הנושא יעלה בפני כל נציגי ועדת השמונה.

הנושא הזה שהיה עיקרי וכן נושא הכנסת קהילות נוספות ברשימת המפלגה לכנסת, כך שישולבו נציגי קהילות שאין להם מקומות בכנסת בסוף העשיריה הראשונה וכן הלאה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ועדת השמונה דנה גם בנושא הסיכום שבין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' באשר להחלפת סדרי המקומות ברשימה. נושא זה ילובן שוב בישיבה נוספת של ועדת השמונה שתתכנס ביום חמישי בשעות הצהריים המוקדמות.

אגודת ישראל יהדות התורה ועדת השמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד