ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סמוטריץ' ובן גביר קוראים לאיחוד

הישג לנתניהו: חגית משה ניצחה בפריימריז לראשות 'הבית היהודי'

עם תמיכה מראש הממשלה נתניהו, הרב חיים דרוקמן ועשרות פעילים, חגית משה ניצחה את ניר אורבך בפער צמוד את הבחירות על ראשות 'הבית היהודי' | 86% מבעלי זכות ההצבעה יצאו אל הקלפיות | בן גביר סמוטריץ' בירכו על ניצחונה וקראו לה להתאחד עמם 

הישג לנתניהו: חגית משה ניצחה בפריימריז לראשות 'הבית היהודי'
פריימריז בבית היהודי צילום: פלאש 90

לאחר קמפיין של ימים בודדים, סגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה, ניצחה הערב (שלישי) את ניר אורבך, ותעמוד בראשות 'הבית היהודי' במקומו של הרב רפי פרץ, שפרש מהחיים הפוליטיים. היא צפויה להעדיף לחבור לבצלאל סמוטריץ' ולמפלגת 'הציונות הדתית', מאשר לנפתלי בנט ו'ימינה'.

חגית נהנית מתמיכה גדולה מאוד מהרבה חזיתות. החזית המפתיעה ביותר, היא מהרב חיים דרוקמן. הרב, שנחשב ל'זקן רבני הציונות הדתית', הודיע אתמול בסרטון משותף עם הגב' משה, על תמיכה בה.

בנוסף, היא נהנית מתמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדחק בה לרוץ נגד ניר אורבך, מנכ"ל המפלגה.

על פי פרסום ב'ידיעות אחרונות', נתניהו ביקש מראשי ערים המזוהים עם הליכוד, להתקשר לחברי מרכז מ'הבית היהודי', וללחוץ עליהם להצביע לחגית משה בכדי לוודא כי זו תנצח.

חוץ מהתמיכה מהרב דרוקמן ונתניהו, חגית שיתפה פעולה עם המתמודד איתי גרנק, שפרש ותמך בה, והיא בתמורה התחייבה לקדם את נושא הבחירות הכלליות בציונות הדתית.

גם חברי המפלגה לשעבר, ביניהם זבולון אורלב ומוטי יוגב, ופעילים מרכזיים ב'בית היהודי' תמכו במועמדותה.

86% מתוך 950 מתפקדי 'הבית היהודי', מימשו את זכותם ויצאו להצביע. מדובר בנתון הצבעה הגבוה ביותר בפריימריז פנימיים שביצעה המפלגה.

לפי התוצאות הרשמיות, 472 הצביעו לחגית משה ואילו 369 הצביעו לניר אורבך.

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' פרסם הודעה עם היבחרה ואמר:‏ "ברכות ליו"ר הבית היהודי החדשה חגית משה. המון הצלחה חגית! לציבור הנהדר שלנו מגיעה אחדות. יותר מדי זמן עסקנו במפריד. הגיע זמן להחזיר את הביחד ואת האור לעיניים של בנות ובני הציונות הדתית. אני בטוח שנעשה את זה".

איתמר בן גביר, מראשי 'עוצמה יהודית' הגיב לניצחונה של חגית משה וקרא לה להתאחד: "מברך את יו"ר (החדשה) של הבית היהודי חגית משה לרגל ניצחונה בבחירות. מקווים שמשה תהיה שותפה לחיבור גדול בציונות הדתית שימנע הקמת ממשלת שמאל. אנשי הבית היהודי מבינים היום שהרב פרץ וניר אורבך שהובילו את הפרת ההסכם מול עוצמה עשו נזק גדול למפלגתם. כולם כבר יודעים שבלי איחוד מימין לבנט תקום ממשלת שמאל".

גם יו"ר 'הבית היהודי' היוצא, הרב רפי פרץ בירך וקרא לאחדות: "‏חגית, מעביר את הדגל אליך. זכות גדולה לעמוד בראש המפלגה הזו, ועכשיו הזמן לאיחוד השורות בציונות הדתית. ברכות על נצחונך הערב! עלי והצליחי!".

בצלאל סמוטריץ חגית משה ניר אורבך הבית היהודי פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד