י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
וַיִּהְיוּ הַמֵּתִים בַּמַּגֵּפָה

בריטניה מתאבלת: 49 יהודים מתו מנגיף קורונה

כמו בישראל בימים אלה, גם הקהילות היהודיות בבריטניה מתמודדות עם נתוני תחלואה ותמותה גבוהים. רק לאורך השבוע שעבר נוספו עוד 49 קורבנות חדשים

בריטניה מתאבלת: 49 יהודים מתו מנגיף קורונה
אילוסטרציה צילום: pixabay

גם בבריטניה מקרי המוות של יהודים כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה נמצאים במגמת עלייה בשבועות האחרונים, רק בשבוע האחרון נוספו 49 קורבנות למניין הנפטרים בקרב הקהילות היהודיות.

מועצת הנבחרים של הקהילות היהודיות בבריטניה דיווחה על 49 לוויות יהודיות כתוצאה מנגיף הקורונה במהלך השבוע שהסתיים ב-15 בינואר, עלייה של ששה נפטרים לעומת השבוע הקודם, מועצת הקהילות תיארה את המקרים כ"קטלניים ביותר עבור הקהילה היהודית מאז אפריל".

המועצה היהודית עובדת עם ועדות קבורה קהילתיות, השייכות לקהילות יהודיות אזוריות, ומשם מקבלת את כל הנתונים. המספר הרשמי של נפטרים יהודים מקורונה בבריטניה עומד על 740 ובריטניה בכללותה עם יותר מ-90,000 מתים מקורונה ומעל 3.5 מיליון אזרחים שנדבקו בקורונה והתמודדו איתה בצורות שונות.

בריטניה מתקדמת עם מערך החיסונים, ומעל חמישה מיליון איש חוסנו, הצפי הוא שעד סוף החודש יחוסנו לפחות 10 מיליון אזרחים.

רבה הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס אמר בהודעה שפרסם בשבוע שעבר כי זוהי "חובה דתית" לקחת את החיסון נגד נגיף הקורונה וקרא לאנשים לנהוג באחריות. "כאשר מציעים לך חיסון, יש לך חובה דתית לקחת אותו, לשמור על עצמך ולשמור על הסובבים אותך". דברי הרב.

קורונה בריטניה קהילות יהודיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד