י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נפרד בנאום משכניו

ג'ו ביידן בכה: "הבן שלי היה צריך להיות מושבע"

במהלך נאום שנשא הנשיא הנכנס של ארה"ב ג'ו ביידן, נסדק קולו בבכי, כאשר הזכיר את בנו המנוח ביו, שנפטר בשנת 2015 בגיל 46 בלבד. לדבריו, בנו היה צריך להיות מושבע לנשיא במקומו

ג'ו ביידן בכה: "הבן שלי היה צריך להיות מושבע"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, מחה דמעה מעל פניו בנאום פרידה שנשא אתמול (שלישי) ממקום מגוריו במדינת דלאוור בדרכו לבית הלבן, כאשר כיבד את בנו המנוח, ביו ביידן, ואמר כי בנו היה צריך להיות מושבע לנשיא ה-46 של ארצות הברית.

במרכז המשמר הלאומי שנקרא על שם בנו, שמת מסרטן המוח בשנת 2015 בגיל 46, נסדק קולו של השניא הנכנס והוא הזיל דמעות, כשאמר לקהל תומכים כי דלאוור "חקוקה בליבו".

"גבירותיי ורבותיי יש לי צער רק על דבר אחד, הוא לא כאן, כי אנחנו צריכים להציג אותו כנשיא", כך אמר ביידן תוך שהוא תועד מוחה דמעה מעינו השמאלית. "כשאמות, דלאוור ייכתב על ליבי ועל ליבם של כל הביידנים, אנחנו אוהבים את כולכם", אמר ביידן, בן ה-78.

"היית שם בשבילנו בטוב וברע, מעולם לא הלכת ממני ואני גאה גאה גאה להיות תושב דלאוור, ואני גאה עוד יותר לעמוד כאן ולעשות זאת מהמקום על שם בני ביו ביידן", אמר והוסיף, "הצער היחיד שלי הוא שהוא לא יכול להיות כאן היום".

ביו ביידן כיהן כיועץ המשפטי ה-44 של דלאוור, ורבים ייעדו אותו לתפקיד פוליטי גבוה לפני מותו בטרם עת. ביו שירת גם כקצין בעירק וזכה במדליות. ג'ו ביידן התמודד עם אסון נוסף, כאשר שבועות ספורים לאחר שנבחר לסנאט בגיל 29, אשתו הראשונה, ניליה ובתו התינוקת, נעמי, נהרגו בתאונת דרכים. הוא הושבע אז לתפקיד הסנאטור בבית החולים בו אושפזו בניו ששרדו, האנטר, וביו.

ביידן כיהן כסנאטור אמריקני מטעם מדינת דלאוור במשך 36 שנה, עד שנשיא ארה"ב ה-44 ברק אובמה, קרא לו לכהן כסגן הנשיא בשנת 2008. ביידן התייחס לכך בנאומו אתמול ואמר: "לפני 12 שנים חיכיתי בתחנת הרכבת בווילמינגטון שגבר שחור יאסוף אותי בדרכנו לוושינגטון, שם הושבענו לנשיא וסגן נשיא ארצות הברית של אמריקה", אמר. "והנה אנחנו היום, משפחתי ואני, חוזרים שוב לוושינגטון, לפגוש אישה שחורה ממוצא דרום אסייתי, להישבע לנשיא ולסגנית נשיא ארצות הברית", כשהוא מתכוון לסגניתו קמלה האריס.

ה'ניו יורק פוסט' מדווח, כי ביידן קיווה לנסוע ברכבת מדלאוור לוושינגטון, כדי לשחזר את המסע שעבר בשנת 2008 יחד עם אובמה שהגיע עם רכבת מפילדלפיה ואסף את ביידן בווילמינגטון, ויחד הם הגיעו לבירת המדינה לטקס השבעתם. אך החששות הביטחוניים בעקבות המהומות על הקונגרס ביטלו את התוכניות הללו.

ג'ו ביידן משא פרידה נשיא ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד