י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הגנה מלאה

מחשש להפצצות: שיתוף פעולה בינלאומי לזיהוי אתרים יהודיים

חוקרים מבריטניה, ארה"ב וישראל נתנו לצבאות הפעילים בשמי עירק וסוריה רשימה של אתרי מורשת יהודית עתיקה, לוודא שאלו לא מופצצים במהלך הלחימה

מחשש להפצצות: שיתוף פעולה בינלאומי לזיהוי אתרים יהודיים
צבא ארה"ב, אילוסטרציה צילום: pixabay

חוקרים בבריטניה, ארה"ב וישראל משתפים פעולה בזיהוי אתרי מורשת יהודים עתיקים, כדי לוודא שאלו לא יינזקו בהפצצות של הצבאות הנלחמים מהאוויר נגד ארגוני טרור.

הרשימה מפרטת את מצבם ואת ההיסטוריה של יותר מ-2,000 "אתרי מורשת יהודית חשובה לאומית ובינלאומית" במטרה להגן עליהם במקרה של סכסוך צבאי והפצצות של צבאות שונים כמו בריטניה ארה"ב וישראל.

הרשימות של המקומות נערכו על ידי הקרן למורשת יהודית בבריטניה (FJH), המרכז לאמנות יהודית (CJA) באוניברסיטה העברית בירושלים, ובית הספר האמריקני למחקר (ASOR). כך דווח האתר Jewish News.

שלושת המרכזים הללו, מסרו כי הם "העבירו לשותפים צבאיים המייצגים מעצמות אירופאיות ומערביות, כולל משרד ההגנה בבריטניה, אשר ידועים כמקיימים את עקרונות החוק הבינלאומי האוסר להפציץ אתרי מורשת".

עוד דווח כי "פגיעה מכוונת ברכוש תרבותי ובבניינים המוקדשים לדת כלשהי, יכולה להוות פשע מלחמה עם העמדה לדין בבית הדין הפלילי הבינלאומי".

יו"ר הקרן למורשת יהודית בבריטניה ה-FJH, דאם הלן הייד, אמרה: "אנו שמחים שאתרי המורשת היהודיים החשובים הללו יקבלו הגנה במקרה של מלחמה. זוהי דוגמה נוספת לאופן שבו עבודת חקר המורשת היהודית חסרת התקדים שלנו הוכיחה את ערכה".

אתרי מורשת בריטניה ארצות הברית עירק סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד