י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אי אפשר לסמוך על אף אחד

חייל אמריקאי תומך דאעש תכנן פיגוע ראוותני ונעצר

חייל אמריקאי תומך דאעש נעצר לאחר שתכנן פיגוע קשה ורצח חיילים אמריקאים השוהים במזרח התיכון | הוא נתפס כאשר בטעות שוחח עם סוכן מודיעין שדאג להפלילו

חייל אמריקאי תומך דאעש תכנן פיגוע ראוותני ונעצר
צבא ארה"ב, אילוסטרציה צילום: pixabay

חייל בצבא ארה"ב נעצר בג'ורג'יה באשמת תכנון פיגוע טרור, לאחר שתכנן ברשת לפוצץ את אנדרטת אסון התאומים בניו יורק ולתקוף חיילי צבא ארה"ב במזרח התיכון

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, קול ג'יימס מאוהיו, נעצר באשמת ניסיון לחבור לארגון הטרור דאעש, וניסיון לרצוח חיילים אמריקאים. כך הודיע ניקולס ביאס, דובר הרשות הפדרלית במנהטן.

החייל נעצר ביום שלישי בג'ורג'יה באשמת תכנון טרור לאחר שדיבר ברשת פרטית על מזימות לפוצץ את אנדרטת אסון התאומים בעיר ניו יורק, ותכנן לתקוף חיילי ארה"ב במזרח התיכון, החייל בן ה-20, הידוע גם בשם קול גונזלס, היה עם אוגדת החי"ר בפורט סטיוארט, ג'ורג'יה בשעה שתכנן את הרצח.

החייל החשוד חשב שהוא מדבר עם תומך ארגון דאעש על מזימות הטרור אותן תכנן. אך רשת ABC מדווחת כי סוכן ה-FBI התחזה לאיש דאעש כאשר החייל דיבר על הוראות מפורטות לגבי טקטיקות ועצות לגבי תקיפת האנדרטה ומטרות אחרות בניו יורק.

"כפי שאנו טוענים היום, חייל מצבא ארה"ב, בגד במדינתנו וביחידתו כשהוא זמם עם מישהו שלדעתו היה אוהד דאעש, הוא תכנן לעזור לדאעש לתקוף ולהרוג חיילים אמריקאים במזרח התיכון", כך אמר ויליאם סוויני ראש משרד ה-FBI בניו יורק. "למרבה המזל, האדם איתו התקשר החייל היה סוכן של ה-FBI, והצלחנו למנוע את רצונותיו הרעים מלהתממש", אמר סוויני בהודעה.

על פי כתב האישום בבית המשפט הפדרלי במנהטן, החייל הצטרף לצבא ארה"ב בספטמבר 2019 והוצב בפורט סטיוארט. בשלב מסוים, הוא החל לחקור ולצרוך תעמולה באינטרנט לקידום רעיונות של ג'יהאדיסטים ואידיאולוגיה אלימה. על פי מסמכי בית המשפט, הוא הביע את תסכולו מצבא ארה"ב ואת רצונו לסייע לקבוצת המדינה האסלאמית.

חייל אמריקני דאעש תכנון פיגועים סוכן סמוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד