י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לבקשת נתניהו

טראמפ חנן את מפעילו של ג'ונתן פולארד

עם רגל אחת כבר מחוץ לבית הלבן העניק הנשיא היוצא טראמפ שורת חנינות ביניהם לאסירים יהודים שונים | אחד מאותם שזכו בשעות האחרונות לחנינה הוא אביאם סלע, שהיה מפעילו של ג'ונתן פולארד.

טראמפ חנן את מפעילו של ג'ונתן פולארד
מפגינים בישראל למען שיחרורו של פולארד, ארכיון צילום: Kobi Gideon / FLASH90.

במסגרת הענקת חנינות שנתן הנשיא טראמפ רגע לפני שעוזב. העניק טראמפ חנינה לישראלי אביאם סלע, שהיה המפעיל של המרגל ג'ונתן פולארד. וזאת לאור בקשת ראש הממשלה נתניהו, ושגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן, ומרים אדלסון אשתו של שלדון אדלסון המנוח.

בהודעה של הבית הלבן נאמר כי "הנשיא טראמפ העניק חנינה מלאה לאביאם סלה, סלה הוא אזרח ישראלי שהוגש נגדו כתב אישום בשנת 1986 בגין ריגול בפרשת ג'ונתן פולארד, בקשתו של מר סלה לחנינה הגיעה על ידי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן ומרים אדלסון, מדינת ישראל פרסמה התנצלות מלאה וחד משמעית, וביקשה את החנינה על מנת לסגור את הפרק האומלל הזה ביחסי ארה"ב וישראל".

כזכור אביאם סלע בכיר בחיל האוויר הישראלי שהיה בארצות הברית לרגל לימודים, היה האיש אליו פנה יונתן פולארד, אז קצין באגף מודיעין של הצי האמריקני, כדי שיעזור לו להעביר מידע מסווג לישראל. ובשנים 1984 ו-1985 פעל סלע כמפעילו של פולארד. הוא ברח מארה"ב לישראל לפני שנעצר, וקידומו בחיל האוויר נעצר, לאחר שהאמריקאים לחצו על ישראל לא לקדם אותו בשום אופן בחיל האוויר.

יונתן פולארד הגיע לפני כחודש לישראל לאחר שסיים את תקופת מעצרו 30 שנה בכלא, וחמש שנים נוספות בהן לא יכל לעזוב את ניו יורק.

ג'ונתן פולארד הגיב לחנינה שהעניק הנשיא טראמפ למפעילו אביאם סלע: "אסתר ואני שמחים מאוד על ההחלטה להעניק חנינה לאביאם סלע ובכך לשים קץ לפצע המדמם של הפרשה אחרי 35 שנה"

יונתן פולארד דונאלד טראמפ חנינה אביאם סלע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד