ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ב'עדה החרדית' מאיימים

השוטרים באו לפנות את תלמוד התורה ונתקלו בהתנגדות עזה; צפו

העימותים ברחבי השכונות החרדיות סביב אכיפת ההנחיות וסגירת המוסדות נמשכים כל העת גם היום במזג האוויר הסוער • בירושלים כוחות גדולים של משטרה פשטו על ת"ת סאטמר ונתקלו בהתנגדות עזה מצד התושבים • כמו כן, גם בעיר בית שמש נרשמו מהומות בכמה מוקדים בעיר 

השוטרים באו לפנות את תלמוד התורה ונתקלו בהתנגדות עזה; צפו
העימותים בעזרת תורה צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

כוחות משטרה גדולים פשטו על תלמוד תורה סאטמר בשכונת עזרת תורה שבירושלים שהיה פתוח למרות הנחיות הקורונה והסגר המקיף.

השוטרים - שכאמור הגיעו למקום בכוחות גדולים, הותקפו על ידי התלמידים, אנשי הצוות והשוהים במבנה - שניסו להתבצר בו - באבנים, במקלות ובצעקות 'נאצים'. בנוסף, מספר מפגינים זרקו אבנים על ניידות המשטרה וגרמו לניפוץ חלק מהחלונות. השוטרים פיזרו את ההתקהלות תוך שימוש במכת"זית ומספר רב של מפרי סדר נעצרו.

כמו כן, במהלך פעילות אכיפת תקנות הקורונה בעיר בית שמש שנערכה משעות הבוקר, איתרו השוטרים מוסדות חינוך פועלים והסעות תלמידים שבדרכם למוסדות שכאלו. עשרות התגודדו סביב השוטרים תוך תקיפתם, נגרם נזק לניידת משטרה ושוטרת הותקפה לאחר שביקשה לתת מסיכה לצעיר שלא עטה כזאת בניגוד לתקנות. בתוך כך נרשמו דו"חות כנגד מנהלי המוסדות שפעלו בניגוד להנחיות וכנגד נהגי הסעות.

בעקבות האכיפה האלימה הבוקר, הנהלת העדה החרדית בירושלים החליטה בשעה האחרונה שבמידה והמשטרה תמשיך לפשוט על התתי"ם והישיבות הציבור כולו יצא למחות בראשות הרבנים.

ממשטרת ישראל נמסר כי "כוחות משטרה שפעלו בבוקר לאכיפת תקנות הקורונה בשכונת רמת אשכול – סנהדריה בירושלים, נתקלו בהתנגדות בה נטלו חלק עשרות אנשים שהפרו את הסדר וניסו להכשיל את הפעילות. בתוך כך ערכו השוטרים בדיקות יזומות של מוסדות שונים, ישיבות, בתי כנסת ומקומות נוספים. במהלך הפעילות נתקלו ביידוי אבנים, קריאות גנאי לעבר השוטרים ועוד. במהלך הפעילות נרשמו עשרות דו"חות וכן עוכבו ונעצרו 20 חשודים בגין הפרת סדר, סירוב להזדהות בפני שוטר, יידוי אבנים וכו'. מבין העצורים, חשוד שהפר את סדר כשברשותו סכין ותרסיס גז, בו עשה שימוש כלפי השוטרים".

סאטמר תלמוד תורה עזרת תורה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד