י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אין לכם אומץ

תכוונו את האש נגד האדמו"רים ואל תסתתרו // ארי קלמן

ארי קלמן צופה בכאב בעיתונאים החרדים שנופלים כפרי בשל לידיהם של אנשי התקשורת הכללית שרק מחפשים להכות בבטן הרכה של המגזר החרדי החלש והמושמץ בלאו הכי | "תבקרו את כולם, גם אם אלה רבנים (ספרדים או אשכנזים) או האדמו"ר שלכם. נראה אתכם"

תכוונו את האש נגד האדמו"רים ואל תסתתרו // ארי קלמן
חרדים עם מסכות צילום: אבי דישי, פלאש 90

חברי העיתונאים החרדים, אם אתם מחפשים לספר את הסיפור של הציבור החרדי, להסביר שלצד הקושי הרב להתמודד עם מגבלות הקורונה, חייבים לשמור על הנחיות הבריאות כמצוות התורה, יש רק דרך אחת: הציגו את מצב התחלואה הקשה, דברו בנתונים שיוכיחו כי שמירת ההנחיות מצמצמת תחלואה ותציפו דוגמאות שימחישו כי הדבר אפשרי.

לצד זאת, אל תתעלמו מהקשיים האובייקטיביים שזועקים כבר עשרה חודשים לפתרון - ללא מענה. אני מצפה מכם שתספרו את הסיפור האמיתי של החרדים, שמתקשים יותר מאחינו במגזר הכללי, שמסתדרים היטב בלהזמין ארוחות ב'תן ביס' ומעבירים את השעמום בשיטוטי 'נטפליקס' ומשחקי מחשב, תאתגרו את הממשלה שתתאמץ למצוא פתרונות, בחינוך, בתפילות, במתווה חתונות ועוד. שיקשיבו לנציגי הציבור החרדי בכנסת שמנסים מהרגע הראשון לייצר פתרונות וזוכים לשיתוף פעולה חלקי, אם בכלל.

אבל כל הנ"ל נכון בהנחה שאתם באמת מעוניינים לעזור, כי אם כל מה שאתם מחפשים הם שתיים וחצי דקות תהילה באולפן הטלוויזיה, אז תמשיכו בדיוק כך, אתם לגמרי בכיוון. תכתבו טורים נוטפים על החרדים שמתנהלים בחוסר אחריות, תכתשו את כל הסופרלטיבים הנוראיים, מ'רוצחים', ועד 'הדם על הידיים שלכם'. זה מצוין, כי זה מביא המון קליקים, והחילונים? מתים על זה. איזה אומץ לקרוע את המגזר שלך. אבל את האמת אנחנו יודעים, שהציבור שלנו מודע היטב למצב וגם עוד 300 טורי דעה באתרים החילונים לא ישנו זאת.

למרות שחלקכם עסוקים בימים האחרונים בתחרות הזויה של מי ישחק יותר לידי התקשורת הכללית, אתם לא מצליחים להסתיר את האמת שכולכם יודעים אותה, אתם תוקפים רק את הקהילות שנוח לכם לתקוף. כן, רואים לכם. אתם תוקפים את ה"קהילות" כי אתם יודעים שלכוון את הביקורת אל גדולי ישראל שעומדים מאחורי רוב ההכרעות, זה כבר יותר מדי. אז אתם מתחפרים בסאב-טקסט וממשיכים להשמיץ ולהכות את אחיכם בבטן הרכה.

אם יש לכם אומץ לבקר, אם אתם עיתונאים נחושים שמתגאים בזכות להביע דעה עצמאית, תכוונו את האש נגד האדמו"רים והרבנים ואל תסתתרו מאחורי "פלגים" ו"חצרות", הפסיקו לכבס את ההשמצות הללו בצביעות מעושה, תבקרו את כולם, גם אם אלה רבנים (ספרדים או אשכנזים) או האדמו"ר שלכם. נראה אתכם.

בשורה התחתונה: התקשורת הכללית שאתם עוסקים בלרצות, מחפשת לרדוף אותנו לא מהיום, הם לא אוהבים שוני ודמותו של החרדי הקלאסי לצנינים בעיניהם. היום זה קורונה מחר זה גיוס וליב"ה (יש לכם כבר טור מוכן להתגונן על זה?). אנחנו יודעים שגם אם חלקים בציבור שלנו לא תמיד שומרים על הכללים, צריך לטפל בזה דרך הקהילה ולא בתקשורת. כי גם אם עיתונאי חרדי קצת מתיימר להפוך למחנך הדור, אין טעם לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ. עדיין לא מאוחר.

קורונה הסתה נגד חרדים תקשורת חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד