י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יו"ר הוועדה מעכב את הדיון

ראש בראש עם החרדים: כחול לבן במאמץ להכניס את העלאת קנסות

לאחר שהממשלה אישרה אמש את הארכת הסגר המהודק בעוד עשרה ימים, בכחול לבן מערימים קשיים בהעברת תקנון הסגר בוועדת החוקה של הכנסת. יו"ר הוועדה איתן גינזבורג מעכב את הדיון בוועדה וממילא את אישור התקנון ומתנה זאת בהכנסת סעיף של הגדלת הקנסות גם למוסדות

ראש בראש עם החרדים: כחול לבן במאמץ להכניס את העלאת קנסות
ח"כ איתן גינזבורג צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ברקע ההתעקשות של כחול לבן להעלאת הקנסות, הבוקר (רביעי) הייתה אמורה ועדת החוקה של הכנסת לאשר את תקנון הסגר המתמשך, אלא שבכחול לבן מתעקשים לכרוך זאת בהעלאת גובה הקנסות.

על פי הליך אישור הסגר, ועדת הכנסת שנשלטת בידי כחול לבן הייתה אמור לאשר את העברת הדיון לוועדת החוקה ולהמשך דיון עד להצבעה, אלא שיו"ר ועדת החוקה חה"כ איתן גינזבורג מעכב את הדיון ומילא את אישור הסגר.

בכחול לבן דורשים ממזכיר הממשלה צחי ברוורמן לקיים את ההליך החוקי, להעביר את התקנות העלאת הקנסות ובהם העלאת הקנס לפתיחת מוסדות חינוך ל-25,000 שקל, בליכוד מנגד חוששים מזעם החרדים.

בכחול לבין האשימו היום (רביעי) את הליכוד בקידום החקיקה, "לאור טענת הליכוד כי אין דחיפות בכינוס המליאה לחוק האכיפה המוגברת שנוגע לסגירת מוסדות חינוך והתקהלויות שאינם עומדים בתקנות הסגר ובהעלאת מתווה הקנסות, פנה יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ איתן גינזבורג לכלל ראשי סיעות הבית בבקשה להצטרף לדרישה לכנס את מליאת הכנסת בדחיפות".

בכחול לבן הודיעו כי עד למכתב מהמזכיר, הם יפעלו ליזום כינוס מליאה בפגרה, על ידי החתמת 25 חברי כנסת, כשלטענתם, "זהו צורך חירום בשל התחלואה הקשה ויש לכנסה באופן מיידי".

בעקבות הלחץ, מזכיר הממשלה שידר מכתב ובו דרישה לקדם את החוק שיעלה את הקנסות, בשלב הזה רק בקריאה ראשונה. בסיעות החרדיות מזכירים את התנגדות החריפה להעלאת הקנסות.

בכחול לבן זעמו: "מכתבו של מזכיר הממשלה הוא עוד תרגיל מכוער ואנוכי מבית מדרשו של נתניהו שדואג לעצמו ומפקיר את הציבור. הליכוד מבקש לקדם בקריאה ראשונה בלבד ולא להשלים הליך קריאה שנייה ושלישית שיעניק פתרון לסגירת מוסדות החינוך והאירועים שפועלים בניגוד לסגר והעלאת מתווה הקנסות".

"בושה ופחד ששיקולים פוליטיים לקואליציה עתידית מנהלים את ראש הממשלה. חבל שאין חיסון מפני טריקים", הוסיפו ותקפו בכחול לבן.

בנתיים, בישראל ביתנו הצטרפו לדרישת כחול לבן, יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן שיגר מכתב אל היועץ המשפטי לממשלה בבקשה להקפיא את הקנסות עד שהאכיפה תהיה שוויונית. לדבריו, "אין סיבה שעסקים בתל אביב, מודיעין ומצפה רמון יקנסו בזמן שביישובים החרדיים המשטרה מבצעת אכיפה בררנית".

גורם בליכוד התייחס לעיכוב הוועדה: "לצערנו כחול לבן עושים פוליטיקה מהמלחמה בקורונה. ראש הממשלה נתניהו אמר כבר אתמול שהוא תומך בקידום את חקיקת הקנסות בכנסת, ואכן מזכיר הממשלה ברוורמן פנה ליו"ר הכנסת בדרישה לכנס את המליאה לשם כך. כחול לבן הם אלה שהתנו את אישור הסגר בוועדות בכנסת תמורת מינויו חילי טרופר לתפקיד שר המדע במקום יזהר שי".

מכחול לבן נמסר בתגובה לליכוד: "שנתניהו ייתן דין וחשבון לציבור למה הוא נכנע למגזרים שלמים ומסרב לסגור מוסדות חינוך ואולמות אירועים.
כל עוד לא יאשר את האכיפה - שתוריד את התחלואה - נתניהו אשם בלעדי בכל החמרה במצב בריאות הציבור".

 

קורונה קנסות איתן גינזבורג מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד