ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
'שק חבטות'

המשטרה ומאבקה למען חיי הציבור // שבתי גרברצ'יק

"אלא שיש מי ממפרי הסדר שבמקום להסתכל במראה על עצמם ועל הסיכון שהם מסכנים את הזולת מצאו את הפתרון לפריקת הזעם שלהם על הדרישה ההגיונית לשמור על החיים. השוטרים הם המטרה הם 'שק החבטות'"

המשטרה ומאבקה למען חיי הציבור // שבתי גרברצ'יק
סגר בבני ברק צילום: Miriam Alster/Flash90

בימים האחרונים המשטרה 'העלתה הילוך' בכל מה שקשור לאכיפת תקנות הקורונה.

מנתוני תחלואה המפורסמים בימים האחרונים אנו רואים כי הציבור החרדי מוביל בכמות התחלואה, ובקרב החולים הקשים. מסתבר כי המוטציה החדשה 'עושה שמות' בקרב ציבור צעיר יותר בניגוד לרעותה הוותיקה שפגעה בעיקר באוכלוסיות ותיקות.

הציבור החרדי נכנס 'לחוויית' הקורונה בתחילת חודש אדר ביחד על כלל תושבי מדינת ישראל, אולם ההפנמה על גודל הסיכון הייתה איטית יותר.

עברו חודשים והחשש הגדול מהמחיר הכבד שהנגיף גובה התאמת. עשרות אלפי חולים ומאות נפטרים מאנ"ש בארץ ובעולם השחירו את החיים. משרד הבריאות החל בהנחיות על אמצעי ההגנה מול הנגיף שעיקרם עטיית מסכות, שמירה על היגיינת הידיים ושמירה מהתקהלויות שונות. ההחלטות הרפואיות קיבלו תוקף חוקי ומשטרת ישראל נקראה לאכוף אותם על הציבור הרחב.

מפקדי תחנות המשטרה בריכוזים החרדים החלו במפגשים עם הרבנים השונים במטרה לרתום אותם למלחמה בנגיף ולבקש מהם שיורו לציבור להישמר מכל משמר ולהקפיד על התקנות במטרה אחת ויחידה של הצלת חיים בציבור המוחלש יותר מבחינה רפואית.

אכן רוב רובם של הרבנים התגייס מיד למערכה ופירסם 'דעת תורה' על החובה לשמור מכל משמר ולהישמר מכל היזק לזולת.

אולם וישנם קבוצות של אנ"ש שמסרבות להישמע להנחיות מצילות החיים. כל אחד וטעמו עמו. המשותף לכולם הוא זלזול חמור בחוק וסיכון חיי אדם הן של עצמם ובני משפחותיהם והן של הסובבים אותם. מודעות האבל המתפרסמות חדשות לבקרים בעיתונות החרדית ועל לוחות המודעות אינן מזיזות אותם מדעתם המוצקה שעיקרה 'אנחנו מעל כולם'.

משטרת ישראל כגוף האכיפה של מדינת ישראל נידרשה לנושא האכיפה. הוכנו תכוניות רבות והשוטרים יצאו לשטח במטרה לאכוף את ההוראות מצילות החיים.

אלא שיש מי ממפרי הסדר שבמקום להסתכל במראה על עצמם ועל הסיכון שהם מסכנים את הזולת מצאו את הפתרון לפריקת הזעם שלהם על הדרישה ההגיונית לשמור על החיים. השוטרים הם המטרה הם 'שק החבטות'.

בשבועות האחרונים משטרת ישראל הגבירה את האכיפה באזורים שמשרד הבריאות הגדיר אותם כאזורים אדומים מוכי תחלואה. לצער כולנו כמעט כל הערים החרדיות מוגדרות כאדומות וחלקו של הציבור החרדי מקרב החולים הוא פי שלוש מיחסו באוכלוסייה הישראלית.

השוטרים מסיירים בכל יום בערים החרדיות , מסבירים לציבור את החובה לעטות מסכות ולשמור על מרחק, אולם גם אלפי השוטרים הפועלים בשטח לא יכולים להצליח, אם ההיענות של הציבור לא תהייה מקסימלית.

בכל יום השוטרים מגיעים במטרה לאתר פעילות אסורה בבתי הספר ובבתי הכנסת. אין זה קל לסגור בית כנסת וזה קשה מאוד לראות נערים הבטלים מלימוד תורה אולם צו השעה הוא השמירה על החיים על מנת שמחר יהיו מי שיכנסו לבתי המדרש ללמוד.

אלא שבמקום שהשוטרים יתקבלו בהבנה ישנם חוגים מסוימים בציבור החרדי ששמו להם למטרה להתעמת איתם. בכל מקום בו מגיע שוטר מיד הדינמיקה של פורעי החוק מתחילה לפעול. קריאות נאצים הפכו למרמס בידי חלקים מהציבור המילה הזו שמעבירה צמרמורת מהמטען הרצחני שלה, הפכה בידי אנשים למטבע לשון שכיח. קללות והבטחות למחלות שונות ומשונות מוטחות על השוטרים ו'החידוש' בשבועות האחרונים השלכת אבנים על השוטרים במטרה לפצוע ואף להרוג.

כמה קהות חושים ישנה בין אותם המתפרעים. מה הם חושבים לעצמם כאשר הם מקללים שוטרים ומשליכים אבנים. איך ומי התיר להם להפוך את השוטרים למטרה?

יתכן והזילות הזו של חלק מהציבור המבאיש את שמו של הציבור החרדי היקר נובעת מכשל אמוני בסיסי שבו יש מי שחושב שניתן להתפלל בדביקות ולפנות לאבינו שבשמים ולהתחנן על צורכי האדם, ובאותה נשימה הם עושים הכל בזלזול בצווים אימוניים של שמירה על בריאותו וחייו של הציבור.
המשטרה מצווה לאכוף חוק. השוטרים מסכנים את חייהם בכל יום כאשר הם פועלים באזורים בעלי תחלואה מוגברת, כל המאמץ שלהם הוא על מנת להציל חיים.

בימים האחרונים הוגברה האכיפה בערים מוכות תחלואה וכך גם גברו העימותים. יש מי שמעז להרים יד על שוטר וידו לא קפאה, יש מי שמעז לקלל ולהשליך אבנים. מדובר באנשים בשולי המחנה שכבוד האדם רחוק מהם כמטחווי קשת.

ויש גם מי שמנותק לחלוטין. אותם אלא הממשיכים לארגן חתונות עם מאות משתתפים, מצפצפים על הציווי המוסרי ועל החוק מסכנים חיי אדם כאילו הם חיים בבועה מנותקת מהציבור המנסה לשמור על חייו.

וכאשר מגיעים השוטרים לאכוף את החוק הם נתקלים בפרצי אלימות.

פעם לפני שנים היה במדינה שר אוצר שמשפט אחד שלו נכנס לפנתאון השפה העברית 'משוגעים תרדו מהגג' ואני אומר מה השיגעון הזה שנכנס בכם ? מה המרוץ כמרכבתו של סיסרא להפר כל חוק ? האם מישהו חושב שיש בעטיית מסכה ובמניעת התקהלות משהו 'מכוון מטרה' כלפי הציבור החרדי ? האם 10 הנשים החרדיות שמאושפזות במצב קשה בבתי החולים שבבתים שלהן ממתינים עשרות רבות של ילדים בוכיים המתפללים להצלתן זה רק משל ? זה סיפור אגדות ?.
במקום בו אין ההיגיון פועל, במקום בו קוצר המחשבה ואגואיזם משחק שם תגיע המשטרה על מנת להגן על הציבור הרחב שכן עושה את כל מה שיכול על מנת לשמור על חייו. המשטרה תגן על הילדים הברוכים, על האימהות והאבות שלא ישנים בלילות מחשש לחייהם, שעושים כל מאמץ אמוני בקבלה של מעשה טוב, בכוונות נוספות של 'רפאנו' ובעוד פרק תהלים אבל לרגע לא מזלזלים בהוראות מצילות החיים.

השוטרים מצדיעים לכם על המאמץ והקושי המאתגר בכל יום ובמשך חודשים שאתם חווים.

המשטרה תגביר עוד ועוד את האכיפה, אף מפר חוק לא יהיה מוגן תחת אצטלה אמונית כלשהי. יותר ויותר שוטרים יסיירו מיד יום על מנת לשמור על אנ"ש. זה צווי החיים, זה ציווי החוק וזה בסיס האמונה הדתית של ונישמרתם.

זה לא מאוחר להתעשת לעצור את טרוף שוליי המחנה ולשמור על החיים של כולם.

בפרשת עגלה ערופה ישנה היתממות אף אחד לא ראה, אף אחד לא שמע, ואף אחד לא שפך את דמו של האדם. שם התורה מוצאת את הפתרון גם אם לא יתגלה הרוצח, ומצווה ליצור מצג מזעזע ומטלטל של זקני העדה ובוודאי שאר התושבים. אין מצב של רצח ללא רוצח קובעת התורה. הזהות חשובה של הרוצח, אולם חשובה ההכרה של מה היה האקלים החברתי שמתוכו יצא רוצח.

כל פרשת עגלה ערופה נועדה להביא את הציבור 'להכאה על חטא' על חטא שחטא בזלזול כבוד האדם, בבסיס האמונה ושבעקבותיה היה הרצח.
בימי הקורונה הכתובת כתובה על הקיר בדמם של רבים וטובים. מעל 4000 נפטרים ואלפי אלפי חולים.

ועכשיו, כאשר תראו את השוטרים המסיירים יומם וליל ברחובות ובערים תגידו להם מילה טובה, תעודדו אותם להמשיך במלאכת הצלת הנפשות ותחזקו אותם בתפילות. כלל השוטרים של משטרת ישראל כאן בשבילכם בשביל כולנו.

הכותב הוא שבתי גרברצ'יק, דובר המשטרה למגזר הדתי וחרדי.

משטרת ישראל קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד