י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תחת אבטחה כבידה

שידור חי: טקס השבעת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן

לאחר ארבעה חודשים בהם עמד תחת מתקפת האשמות על גניבת הבחירות, נשיא ארה"ב ה-46 ג'ו ביידן מושבע כעת יחד עם סגניתו קמלה האריס • הנשיא צפוי לחתום עוד היום על 15 צווים נשיאותיים המבטלים את מורשתו של הנשיא הקודם טראמפ • צפו בשידור החי

שידור חי: טקס השבעת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

לאחר מערכת בחירות סוערת ויצרית במיוחד ואירוע ספירת קולות סוער אף יותר, הערב (רביעי) יושבע הנשיא ה-46 של ארה"ב ג'ו ביידן - נציג המפלגה הרפובליקנית. קודם לכן, הנשיא הנבחר ביידן ורעייתו ג'יל, סגנית הנשיא המיועדת קמלה האריס ובעלה דאגלס אמהוף, השתתפו בתפילה בקתדרלה בוושינגטון.

לאחר השבעת הנשיא ביידן יתקיים טקס סגנית הנשיא המיועדת קמלה האריס לאחר ההשבעה הנשיא ביידן וסגנית הנשיא האריס יסקרו את משמר הכבוד.

בשעה 20:40 (שעון ישראל) הנשיא, הגברת הראשונה, סגנית הנשיא, והג'נטלמן השני ישתתפו בטקס הנחת זר על קבר החייל האלמוני בבית העלמין הצבאי ארלינגטון ולאחר מכן יכנסו לבית הלבן - שם צפוי הנשיא לחתום על 15 צווים נשיאותיים המבטלים את מורשתו של הנשיא הקודם טראמפ. בשעה 04:55 הוא יופיע במרפסת הבית הלבן לתמונה המסורתית.

קודם לכן נשיא ארה"ב ה-45 דונלד ג'יי טראמפ עזב את המעון הרשמי - הבית הלבן, וכפי שנראה בימים האחרונים - לתמיד. הנשיא המריא ביחד עם רעייתו מלניה מהמדשאה הדרומית של הבית הלבן בדרכו לבסיס חיל האוויר אנדרוז שם נערכה עבורם מסיבת פרידה שבסיומה הוא טס לביתו שבפלורידה.

"אלה היו ארבע שנים נפלאות, השגנו הרבה. אני רוצה להודות למשפחה, לצוות ולרבים אחרים. אף אחד לא יודע כמה המשפחה הזאת עבדה קשה בשבילכם", אמר טראמפ. גם רעייתו של הנשיא היוצא, מלאניה, מסרה: "להיות הגבת הראשונה היה כבוד גדול". 

"מה שעשינו היה מדהים בכל קנה מידה", המשיך טראמפ. "בנינו מחדש את הצבא, יצרנו מטה חדש בשם כוח החלל, טיפלנו ביוצאי הצבא. השגנו גם את הקיצוץ הגדול ביותר במיסים אי פעם".

ג'ו ביידן קמלה האריס שידור חי השבעה טקס השבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד