י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הטרור המשטרתי פוגע באמון הציבור"

לא 'אשמים אנחנו' אלא קורבנות מסע הסתה // מאמר מערכת נוקב

בסיומו של לילה סוער שבני ברק לא ידעה כמותו, רימוני הלם שהתעופפו לכל עבר ללא הבחנה, מאות שוטרים ששעטו אחוזי טרף לנקום באותה קבוצה שולית שתקפה שוטר בילוש, תוך הטלת אימה על עיר שלימה חפה מפשע | משה ויסברג, עורך 'בחדרי חרדים' במאמר מערכת נוקב

לא 'אשמים אנחנו' אלא קורבנות מסע הסתה // מאמר מערכת נוקב
שוטרים הלילה ברחובות בני ברק צילום: אבי גדלוביץ

ליל הבדולח של בני ברק - זהו הלילה שייצרב בתולדות עיר התורה והחסידות, כאשר באמתלא של קבוצת מתפרעים קטנה פרצו מאות שוטרים, על יחידותיהם השונות בליל שישי של סגר, אל העיר השקטה והשלווה והפכו את הרחובות והסמטאות מבלי לעצור אף בחור שהשתתף בתקיפת הבלשים הסמויים.

בבוקר שאחרי, תושבי בני ברק נשמעים זעומים וכואבים, הם לא מצליחים להבין כיצד מאות אלפי אזרחים ישרים, ושומרי חוק הפכו לשק אגרוף של משטרת ישראל.

מי שקצת מכיר את הנעשה בבני ברק בחודשים האחרונים, יודע שמדובר בעיר שבה נשמרו ההנחיות בצורה הכי טובה למרות הקושי הגדול, נסגרו תלמודי התורה ומוסדות החינוך בהוראתם הברורה של גדולי ישראל, משפחות ברוכות ילדים נשארו סגורים בביתם הקטן כבר שבועיים ימים והכל בשביל להוריד את התחלואה.

ומה הם מקבלים בתמורה? לילה אלים שטוף שנאה בניצוחם של מפקדים ותחנת מרחב דן, שרוקדים לצלילי ההסתה התקשורתית שהפכה את הציבור החרדי למפיץ המחלות הלאומי.

חובה להזכיר בכאב את אותם עיתונאים מתוך המחנה וכן אישי הציבור שאנחנו שלחנו לכנסת ותכף בעוד חודשיים יבקשו שוב את קולנו בקלפי, שנסחפו אחר הזרם, ונתנו יד להשמצת הציבור החרדי והכפשתו באופן חסר תקדים. בצורה כזו שמי יודע אם אפשר עוד לתקן.

יסתכל כל אחד מאתנו על סביבתו הקרובה, על הוריו, אחיו ואחיותיו, ילדיו או נכדיו, וישאל את עצמו האם הם באמת פורעי חוק כפי שמנסים להציג אותם? האם אלו פראי האדם שהתקשורת מספרת עליהם? כל אחד ואחד מהם מבני המשפחות שלנו הפך בעיני הציבור הישראלי לאובייקט של שנאה, שאת קצהו הקיצוני אנחנו רואים במאמרים חולניים בתקשורת החילונית.

משטרת ישראל לא הוכיחה הלילה שהיא יודעת לשמור על הסדר. היא כן הוכיחה שהיא מונעת מיצר נקמה אכזרי ושיקולי מאפיה. בעבור התפרעות של קומץ נערים, הוכתה וסבלה העיר בני ברק כולה על רבבות אלפי תושביה, במשך לילה שלם ברעש נוראי, רימוני הלם, סירנות מיבבות, אלות שלופות המכות ללא רחם, זעקות אימה ופחד, הרס, אבדן וחורבן.

במה אשם, תושב בני ברק הממוצע שנם את שנתו או ניסה להירדם, אך לא הצליח כי בחוץ מתחוללת מלחמה של ממש, פיצוצים עזים ומחרידים, עשן מיתמר מעל לרחובות העיר. אין לו רדיו, אין לו טלוויזיה, גם לא וואטסאפ או טוויטר. מתעורר בבהלה ולא יודע מה לדמיין, מה מצדיק השתוללות שכזאת בשעה כה מאוחרת ללא התחשבות, מה זו, אם לא תולדה של הסתה ושנאה תהומית. 

בכנות, האם הטרור המשטרתי שחוותה הלילה העיר בני ברק יגביר את אמון האזרחים במשטרת ישראל ובתקנות החירום של מדינת ישראל או שמא ההפך?.

אלימות המשטרה מאמר מערכת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 146 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד