כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"בצורה בוטה ואנוכית"

בוריס ג'ונסון מגנה את החתונה שנערכה בלונדון החרדית

ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון לא מתעלם מהחתונה החרדית ההמונית שנערכה בשכונת סטמפורד היל בלונדון ופוזרה על-ידי המשטרה.  גם רבה של בריטניה מגנה: "מביש ביותר בתקופה בה כולנו מקריבים קורבנות כה גדולים"

בוריס ג'ונסון מגנה את החתונה שנערכה בלונדון החרדית
בוריס ג'ונסון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, התייחס לחתונה החרדית בהשתתפות 400 אורחים שפוזרה על ידי המשטרה ביום חמישי בערב. "לא מקובל עלי, אני מגבה את המשטרה"

דובר ראש הממשלה מסר בהודעה לתקשורת גינוי על באירוע ההמוני: "כינוסים גדולים כמו אלה מהווים סיכון בריאותי, לא רק למשתתפים אלא לאלה שאיתם הם חיים ואחרים איתם הם באים במגע, אנו מגבים באופן מלא את המשטרה הנוקטת צעדים נגד אלה שמתעלמים מהכללים בצורה בוטה ואנוכית".

"על קהילות דתיות המתעלמות מהכללים, כפי שעשינו במהלך המגפה, ברור לכולם שחובה לציית לכללים, ואנחנו ממשיכים להצהיר על כך, הרוב המכריע של הציבור אכן מקיים את הכללים, אך תהיה אכיפה למי שלא יקיים".

גם רבה של בריטניה הרב אפרים מירוויס גינה את החתונה, ואמר: "זה מביש ביותר, בתקופה בה כולנו מקריבים קורבנות כה גדולים, זו חוצפה להתנהג ככה, התנהגות בלתי חוקית כזו זוכה לגינוי על ידי הרוב המכריע של הקהילה היהודית".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים': מארגן חתונה חרדית בצפון לונדון, סטמפורד היל, צפוי לקבל קנס בסך 10,000 לירות שטרלינג לאחר שהמשטרה מצאה מאות אנשים חוגגים בניגוד להוראות, כך פרסמה משטרת לונדון.

המפקח הראשי של המשטרה, מרקוס ברנט, אמר: "זו הייתה הפרה בלתי קבילה לחלוטין של החוק, אנחנו נמצאים כאן כדי להציל חיים ולהגן על מערכת הבריאות שנמצאת תחת לחץ ניכר בזמן שהקורונה הרגה כמעט 100 אלף איש. זו מחלה קטלנית ומסוכנת מאוד. כולנו יכולים לראות זאת ועלינו לנהוג באחריות".

"אנשים ברחבי הארץ משלמים מחיר על ידי ביטול או דחייה של חתונות וחגיגות אחרות ואין שום תירוץ להתנהגות מסוג זה. השוטרים שלי עובדים ללא לאות עם הקהילות ולא נהסס לנקוט בפעולות אכיפה אם הדבר נדרש כדי לשמור על ביטחון אנשים", ציין.

דובר בית הספר בו נערך האירוע אמר לתקשורת המקומית: "אנחנו נחרדים לחלוטין מהאירוע אמש ומוקיעים אותו בצורה החזקה ביותר, אנו משכירים את האולם שלנו לארגון חיצוני שמנהל את כל המקום ולא היה לנו שום ידיעה שהחתונה מתקיימת, סיימנו את ההסכם מיידי, אנו חוקרים כיצד אירעה הפרה מזעזעת זו ואין בכוונתנו להשכיר מחדש את המקום לצד שלישי כלשהו".

בוריס ג'ונסון סטמפורד היל לונדון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד