י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תיעוד מקומם מאשדוד

צפו: שוטר מניף את הילד לאוויר ומשליך אותו אל הקרקע

"השוטר התנהג אל הילד כאילו מדובר בחפץ או בשקית אשפה", כך מתאר עד ראייה לתקרית חמורה שאירעה במהלך העימותים באשדוד | בתיעוד המתפרסם ב'בחדרי חרדים' נראה שוטר שהוצב במקום, מניף פעמיים ילד לאוויר ומטיח אותו אל הקרקע בעימותים סמוך לת"ת של קהילת גרודנא

צפו: שוטר מניף את הילד לאוויר ומשליך אותו אל הקרקע
מניף את הילד ומשליך צילום: באדיבות המצלם

החל משעות הבוקר המוקדמות נרשמים עימותים בין שוטרים לאנשי 'הפלג הירושלמי באשדוד', לאחר שכוחות המשטרה ניסו לחסום את כניסת התלמידים לתלמוד התורה של ישיבת 'גרודנא' בעיר.

בתיעוד מקומם שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה שוטר שפעל במקום כשהוא מניף ילד כבן 8 לאוויר ומשליך אותו על הקרקע. על פי התיעוד, השוטר שלא ענד תג זיהוי, לא הסתפק בכך וחזר על המעשה שוב, גם לאחר שהילד נחבט בעוצמה ברצפה.

גורמים ב'פלג הירושלמי' באשדוד אומרים כי מדובר ב"חציית קו אדום מצד המשטרה". לדברי הגורמים, "ילדים אמורים להיות מחוץ למשחק. שוטרים שלא יודעים לטפל בילדים שלא יבצעו פעילות אכיפה בתלמוד תורה.

"השוטר התנהג אל הילד כאילו מדובר בחפץ או בשקית אשפה", מספר עד ראייה שנכח במקום. "לא ייתכן ששוטרים ירשו לעצמם להתנהג כך נגד ילדים". 

כפי שפורסם בשעות הבוקר המוקדמות החלו מהומות סמוך למתחם ה'חיידר' ומאות בני אדם התקהלו במקום, על פי הדיווחים אדם אחד נפצע והועבר לבית החולים בעיר להמשך קבלת טיפול רפואי.

על פי הודעת המשטרה, "הכוחות הגיעו הבוקר למוסד גרודנא בעיר אשדוד על מנת למנוע את קיום הלימודים במקום בניגוד להנחיות, זאת לאחר שלאורך השבוע האחרון בוצעה נגד המוסד אכיפה, ומנהליו סירבו להפסיק את פעילותו".

"במקום החלה התגודדות וקריאות נגד השוטרים, וכן ניסיונות של חלק מהמתגודדים להיכנס לתחומי המוסד בכוח", נמסר בהודעת המשטרה.

מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה רונן אבניאלי, נמצא במקום ומפקד על כוחות המשטרה. בתוך כך, לטענת המשטרה, כמה עשרות שהגיעו למקום, ניסו להיכנס בכוח לתוך המתחם, התעמתו עם השוטרים, גרמו נזק לגדר המקיפה את המתחם ולפציעתם של 4 שוטרים.

גם בשעה זו, מפרי הסדר חוסמים ציר תנועה ומתעמתים עם השוטרים, שעצרו עד כה 4 חשודים שזוהו כמי שהפרו את הסדר הציבורי.

אברכים שלא הורשו להיכנס למתחם הוציאו את ה'סטנדרים' והגמרות והחלו ללמוד בשטח הפתוח. צפו:

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: החל משעות הבוקר, פעלו כוחות המשטרה במוסד באשדוד, לאחר שפעם אחר פעם המשיך את לימודיו בניגוד להנחיות, זאת על אף האכיפה שנערכה במקום כמעט מדי יום.

הבוקר הגיעו למקום מאות אנשים ובהם קטינים, שהפרו את הסדר, התעמתו עם השוטרים ופצעו 4 מהם, וניסו בכוח לפרוץ פנימה אל מתחם המוסד.
כפי שניתן לראות בתיעוד, הילדים שככל נראה נשלחו אל החזית שוב ושוב, התעמתו עם השוטרים במטרה ליצור פרובוקציה.

משטרת ישראל תמשיך לממש את אחריותה באכיפת התקנות ככל שתידרש.

אלימות שוטרים אכיפה תלמוד תורה גרודנא גרודנא אשדוד הפלג ילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 127 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד