י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עימותים קשים בעיר התורה

אנשי 'הפלג' הפגינו בבני ברק: שוטר שלף נשק וירה באוויר • צפו

סגירתו הבוקר של תלמוד התורה באשדוד המשויך לפלג הירושלמי, הוביל לזעם רב של חרדים שיצאו בהמוניהם להפגין בבני ברק וצירי תנועה מרכזיים בעיר - נחסמו | במהלך העימותים בין המפגינים לשוטרים, שלף אחד מהם לפתע את נשקו האישי וירה לאוויר | צפו בתיעוד מהזירה

אנשי 'הפלג' הפגינו בבני ברק: שוטר שלף נשק וירה באוויר • צפו
השוטר יורה בבני ברק צילום: צילום מסך

נדמה שהחיכוך בין המשטרה לחרדים בתקופת הקורונה, מגיע בימים אלו לשיא חדש. בעקבות סגירת תלמוד התורה באשדוד, למעלה מאלף אנשי 'הפלג הירושלמי מפגינים בשעה זו (ראשון) בצומת הרחובות רבי עקיבא/הרב שך בבני ברק. בעקבות המחאה, נסגרו לתנועה צירי תנועה ראשיים בעיר. במהלך העימותים בין המשטרה למפגינים, אחד השוטרים שלף את נישקו האישי וירה לאוויר. במשטרה טוענים, כי הוא חש "סכנה לחייו".

קודם לכן, במהלך האירועים באשדוד, נפצעו ארבעה שוטרים וארבעה מפגינים נעצרו.

מתנועת 'בני תורה' נמסר כי "בעקבות החלטת השלטונות להצר את צעדיהם של הציבור החרדי בכל דרך, תוך שימוש בשיטות אלימות ואפלות השמורות למשטרים שחשבנו שנעלמו מהעולם, ובעקבות ההתנכלות המכוונת והמבישה לבתי הכנסת, תלמודי התורה והישיבות, שהם סלע קיומו של עם ישראל".

בפלג הירושלמי הסבירו כי מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אשר דויטש שליט"א הורה לקיים מחאה: "נגד מהלכים נפשעים אלו, ולהודיע בשער בת רבים, כי לא ניתן להשתיק את קול התורה והתפילה מעם ישראל".

ממשטרת ישראל התייחסו לירי שביצע שוטר בלב בני ברק: "לפני זמן קצר במהלך פעילות מבצעית לאכיפת תקנות קורונה בעיר בני ברק, החלה התקהלות המונית של תושבי המקום סביב השוטרים, תוך יידוי אבנים לעברם. בתוך כך, השוטרים חשו סכנה לחייהם ולפיכך אחד השוטרים ביצע ירי באוויר. האירוע נמשך ללא נפגעים".

הפלג הירושלמי אשדוד הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 71 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד