י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סוד הקול

מדברים בקול נמוך מידי: מה זה מעיד עליכם?

על פי צליל הקול ניתן לאבחן כל אדם שתחפצו ולדעת עליו האם הוא משתוקק לתשומת לב? או שמא סובל מחוסר הערכה עצמית? | מהו הקול המעיד על ביטחון רגשי וחמימות? ומה ניתן לאבחן באדם שקולו גבוה מידי? • מספר סוגי קולות שתתקלו בהם ביום יום ותוכלו לאבחן בעצמכם

מדברים בקול נמוך מידי: מה זה מעיד עליכם?
מדברים צילום: unsplash

אבחון רגשי על-פי צליל הקול

קול עמוק ועשיר – מעיד על ביטחון רגשי וחמימות. נוטע ביטחון באחרים ומשדר אמון וגורם להקשבה. זהו קול נמרץ שמעביר את המסר בקלות.

קול גבוה מדי – מקושר לעיתים קרובות לחוסר בגרות, לניתוק עצמי, לחולשה ולכעס. לעיתים אדם שעבר טראומה, מחניק את התפתחותו הרגשית ונותר בקול רגשי מוקדם, הגורם לו לדבר בקול גבוה מדי.

קול נמוך מאוד – קול בטון נמוך מאוד, הוא קול מאולץ ומזויף שיוצא בכוח. לעיתים אנשים חסרי ביטחון עצמי מדברים בקול כזה, כי הם חושבים שכך יזכו בהקשבה וייתפסו כרציניים וכבעלי ביטחון עצמי. אולם, כאמור, קול זה אינו טבעי ואינו נכון.

קול שקט מדי – מקושר לעצבות. בעל קול זה חש חוסר אונים וחוסר דומיננטיות.

קול רם מדי – בעל קול זה משתוקק לתשומת לב. חסר מודעות חברתית, שתלטן, בריון, תחרותי, ובעיקר - כועס.

קול שגווע בסוף משפטים – סובל מחוסר הערכה עצמית. חש שמה שיש לו לומר אינו חשוב. הוא טיפוס שמתחיל פרוייקט ומתייאש לסיימו. ומאחר שהוא מתייאש בקלות, הוא נושף אוויר תחילה, ואחר-כך מדבר. הגברת החשיבה החיובית תעזור לו להגביר את ההערכה העצמית. כמו-כן תרגיל מעשי של אמירת משפט שלם ללא גוויעה בסופו על-ידי שישאף אוויר לפני תחילת המשפט - יעזור לו להגברת הביטחון.

קול רועד – לרוב, הרועדים בקולם הם אנשים מרוגזים ועצבנים, הדואגים תמיד לדעת מה חושבים עליהם. הם הססנים ולחוצים. פוחדים לפעול מחשש מה יהיה בעתיד. בגלל זה הם נמנעים לחיות את ההווה.

קול תוקפני – ביטוי לכעס, תחרותיות ועוינות.

קול מתבכיין – שייך לאנשים חסרי שביעות רצון וחסרי מודעות לסביבה. נשמעים כמנגינה מתלוננת, אבל המעניין הוא שלעיתים דווקא אנשים אלו נוטים להצחיק ולהשמיע בדיחות כדי לכסות על הדחייה שהם מעוררים בסביבתם.

קול מחוספס ובוטה – שייך לאדם קשה. קול צורמני זה גורם לתחושת ביריוניות, וכמובן - לדחייה.

קול חדגוני – נתפס כאפאתיות. קשור לאדם לחוץ ועצור או לעצבות פנימית. נובע לרוב מחוסר מודעות. טון חדגוני הוא משעמם וגורם להתשת המאזין.

קול מתוק מדבש – שייך לאנשים דו-פרצופיים שאומרים אחד ומתכוונים לשתיים. למעמידי פנים וחנפנים. קשה לבטוח באנשים אלו. הם בדרך כלל מפיצים סוכר, כדי לכסות על הרקבון המסתתר.

קול עולה בסוף משפטים – נשמע כשאלה. מעיד על הססנות וחוסר ביטחון עצמי.

נמשיך בעז"ה בשבוע הבא

מאת: אליהו עזריאל, מחבר הספר 'שפת הגוף והנפש' ויו"ר מכון התבוננות

שפת גוף אליהו עזריאל קול צליל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד