ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
רובינשטיין קרא לסגת

אשר קורא להחזיר שת"פ ומתנער: "נערי שוליים"

הכאוס בעיר ב"ב: יו"ר ועדת חוקה חה"כ אשר התייחס הבוקר לאלימות בעיר בה עמד בראשה בעבר וקרא להחזיר את שיתוף הפעולה בין המשטרה לתושבים למרות הדם הרע שנשפך בימים האחרונים | צפו

אשר קורא להחזיר שת"פ ומתנער: "נערי שוליים"
יעקב אשר בראשות ועדת החוקה צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בעוד ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין קרא אמש למשטרת ישראל ולשר אמיר אוחנה, להרחיק את כוחות המשטרה מבני ברק ולהשאיר את ניהול העיר בידי ההנהגה המקומית, יו"ר ועדת החוקה ומי שהיה בעבר ראש עיריית בני ברק קורא דווקא לחזור לשיח בין ההנהגה למשטרה.

אמש בכינוס החירום שערך רובינשטיין עם סיעות יהדות התורה וש"ס, קרא רובינשטיין למשטרה ולשר לביטחון פנים אמיר אוחנה "להתעשת ולהסיג את כוחותיה מרחובות העיר ולהותיר להנהגת העיר את ניהול חיי השגרה והרגיעה של העיר כפי שזו מתנהלת עשרות שנים ללא דופי וללא אלימות".

הבוקר (שני) התייחס חבר הכנסת יעקב אשר בפתח ישיבת ועדת החוקה לאלימות במהלך הימים האחרונים בעיר בני ברק כשהוא גם מבהיר ומתנער מנערי השוליים, "מה שרואים בימים האחרונים זו לא בני ברק, קבוצות שוליים מכתימות את תושבי העיר שהם ציבור עדין ושומר חוק", אמר.

אשר הוסיף וקרא "להחזיר את התיאום שהיה תמיד בין המשטרה והעירייה ולהחזיר את השקט לעיר, אל תהפכו את כל בני-ברק לשדה קרב, שהוא מציין כי ״נוצר פה סיר לחץ שמגיע גם בעקבות לצערי הרב, לחץ תקשורתי ששם אותנו כל הזמן בכותרות, וקבוצה מסוימת שרואה זאת מנסה להטביע את חותמה, אם אלו קבוצות שרוצות להתסיס את העיר או קבוצות נוער ושוליים שאפילו לא גרים בעיר".

"אני קורא למשטרה לא להפוך את כל בני ברק לשדה קרב. חייבים לעבוד עם היגיון, מתינות ושכל ולטפל בהפרות נקודתיות. זה הפך לשדה קרב של פיצוצים בלילות, שאני לא זוכר כמותו", אמר אשר, "שנים ארוכות מערכת היחסים בין העירייה למשטרה ולמנהיגי הציבור הייתה סמל ודוגמה, חלק מניהול העיר. בתקופתי הקמתי תחנת משטרה בלב בני ברק, עם מפקדי המרחבים לדורותיהם ידענו לשתף פעולה, להתווכח וללמוד את הרגישויות. אני קורא מכאן לחדש את התיאום בין העירייה למשטרה ולכנס עוד היום ישיבה משותפת עם העירייה ולהחזיר את בני ברק לתפארתה כפי שהיה במשך שנים רבות".

בהתייחסו לטענות להפרות הנחיות הקורונה בבני ברק אמר אשר בפתח הדיון: "כל האירועים מיום חמישי עד עכשיו, אף אחד מהם לא קשור להפרות, לא היה עימות בתוך ישיבה או בי"ס. העיר סגורה ומסוגרת. אתמול הייתה הפגנה של פלג מסוים על משהו שקרה בכלל באשדוד ומגיעים סקרנים ומפה לשם הגענו לירייה באוויר. זה לא יתכן. לא יכול להיות שייכנסו 400 אנשי מג"ב לעיר כדי לחפש 4 נערים

"יש דרכים יותר מתוחכמות וכירורגיות לאתר חשודים. אני לא רוצה להתחשבן על העבר אלא להסתכל קדימה. אני בטוח שהעירייה רוצה לעבוד עם המשטרה וניתן להשיב את החיים למסלולם".

יעקב אשר אברהם רובינשטיין משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד