י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תוכנית השקעה

שכונת התקווה עומדת בפני שינוי ענק

שורה של תוכניות שאושרו לאחרונה על ידי עיריית תל אביב-יפו צפויה לאפשר לראשונה לתושבי שכונת התקווה בדרום העיר לרשום את הנכסים שבבעלותם בטאבו. בשל בעיות הרישום הקשות ששררו עד היום במקום, לא יכלו התושבים לבצע עסקות רכישה ומכירה, ליטול משכנתא או להוציא היתר בנייה. ראש העירייה רון חולדאי: "זו מהפכה, ההסדרה תביא לצמצום פערים ולחיזוק הקהילה המקומית"

 שכונת התקווה עומדת בפני שינוי ענק
שכונת התקווה צילום: ברק ברינקר

עיריית תל אביב-יפו אישרה במהלך השבועות האחרונים ארבע תוכניות איחוד וחלוקה (רה-פרצלציה) בשכונת התקווה בתל אביב, במטרה להסדיר את הבעלות בנכסים בשכונה. בסך הכל מקדם כיום אגף ההנדסה של העירייה 12 תוכניות מסוג זה, על מנת להביא להסדרת הרישום על פני כ-400 דונם של קרקעות השכונה. עלות ההשקעה הכוללת של עיריית תל אביב במהלך צפויה לעמוד על 50 מיליון שקלים.

גל שרעבי, יו"ר הקואליציה במועצת העיר ותושב השכונה אמר כי "הסדרת הבעלות מהווה בשורה של צדק חברתי למאות משפחות בשכונת התקווה, שהעירייה משקיעה עשרות מיליוני שקלים בקידומו.

ההסדרה תביא לצמצום פערים ולחיזוק הקהילה המקומית, והיא חלק מתוכנית רבת-שנים לקידום השכונה, כולל השקעות גדולות בתשתיות, תעדוף בשירותי חינוך ותרבות, שדרוג כולל של המרכז הקהילתי "בית דני" ושוק התקווה המהווים את הלב הפועם של השכונה, ועוד. יחד עם הרכבת הקלה שבעוד מספר שנים תעבור בשכונה – התקווה עוברת מהפכה של ממש".

מאז נוסדה שכונת התקווה, בשנות ה-30 של המאה הקודמת, מעולם לא נערכה חלוקה של המגרשים בשכונה לחלקות (פרצלציה), ורישום הנכסים בטאבו נעשה באמצעות "מושעות" – רישום משותף של מספר רב של בעלים בחטיבות קרקע גדולות, ללא קביעת גבולות המגרש של כל אחד מהבעלים.

מצב זה מקשה על התושבים לבצע פעולות בסיסיות כגון ביצוע עסקאות מכירה וקניה של דירות בשכונה, נטילת משכנתא, הוצאת היתרים להרחבת ושיפוץ הדירות ועוד.

על מנת לתקן מצב זה, יזמה העירייה מהלך תכנוני לאישור תוכנית פרצלציה חדשה, שתכלול גם רישום מסודר של כלל בעלי הנכסים בשכונה בטאבו. לצורך כך, נשכרו שירותיהן של חברות ניהול תכנון, ומגוון יועצים בהם שמאים, מודדים, אדריכלים ועוד.

המהלך צפוי לאפשר הרחבה משמעותית של הבניה בשכונה, לאפשר נטילת משכנתאות, להגדיל את מספר העסקות בה ובסופו של דבר גם להשביח את ערכי הנכסים. עוד צפויה התוכנית לאפשר את הסדרת הדרכים בשכונה, ולהוסיף לה שטחים ציבוריים פתוחים. תוכניות דומות אושרו בשנים האחרונות בשכונות עזרא ושפירא השכנות.

בימים אלה מקיימת העירייה פעילות הסברה מול תושבי השכונה על מנת שייקחו חלק בתהליך הרישום. בין היתר, צפויה העירייה לקיים במהלך השבועות הקרובים מפגשי הסברה בזום עם תושבי השכונה אשר הנכסים שבבעלותם מצויים בשטח התוכניות המיועדות להפקדה. בעירייה קוראים לכלל ציבור בעלי הנכסים, כולל אלו המתגוררים כיום מחוץ לשכונה, לקחת חלק בתהליך על מנת שבעלותם תוסדר.

ראש עיריית תל אביב עיריית תל אביב התקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד