י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יועץ פוליטי

מנדלבליט התהפך על נתניהו: ייאלץ להשיב את הכספים

היועץ המשפטי לממשלה הופך את החלטתו עצמו וקובע כי נתניהו יצטרך להחזיר לבן דודו 270 אלף דולרים שקיבל למימון הוצאות המשפטים שלו. הסמיכות התמוהה לשינוי ההחלטה בכלל ולסמיכותה לבחירות הקרובות עוררה את זעמם של אנשי הימין, בליכוד מיהרו לתקוף: "האם מנדלבליט שוב מתערב בבחירות?"

מנדלבליט התהפך על נתניהו: ייאלץ להשיב את הכספים
אביחי מנדלבליט/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90/מארק ישראל סלאם, לע"מ

מתהפך כמו סטייק: שנתיים לאחר שחיווה דעתו וקבע כי 300 אלף הדולר שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו מבן דודו נתן מיליקובסקי אינם מתנה אסורה, ורק זקוקים לקבל אישור של וועדת ההיתרים. צפוי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לטעון ההפך, ולפסוק כי סכום זה מהווה עבירה על פי חוק המתנות, כך על פי הדיווח של אבישי גרינצייג הערב (שלישי) ב'גלובס'.

התהפכות זו עולה מתשובה שהעניק הערב מנלדבליט לבג"צ "בשים לב למכלול הדברים ולמערכת היחסים הכלכלית שתוארה לעיל, וטיבה השונה של מערכת היחסים מזו שהייתה ידועה לנו, ותהיות מסוימות שעלו ביחס לגרסאות שנמצאו מוקשות בהקשרים שונים, הרי שלא ניתן עוד לומר כי נסתרת החזקה הראשונית שלפיה ראש הממשלה קיבל את הכספים באשר הוא עובד ציבור. הפועל היוצא של מסקנה זו, היא כי ועדת ההיתרים ממילא אינה מוסמכת להתיר את קבלתם. יובהר כי הוועדה, כאשר נדרשה לנושא, פעלה אף היא על בסיס הנחת העבודה הקודמת שלפיה אין מדובר במתנה אסורה" כתב היועמ"ש בתשובה לבג"צ.

המשמעות של השינוי בהחלטה היא כי ראש הממשלה יידרש להחזיר לבן דודו 270 אלף דולר, וזאת בניגוד לוועדת ההיתרים שאשרה את קבלת הכספים.

מתגובתו לבג"צ שפורסמה כאמור ב'גלובס' עולה גם כי בנוסף לזה ייאלץ נתניהו להחזיר הלוואה בסך 2 מיליון ש"ח שקיבל מחברו מחברו ספנסר פרטרידג' בטענה שמדובר בטובת הנאה אסורה. בניגוד מוחלט לעמדת מבקר המדינה שפסק שמכיוון שההלוואה ניתנה על פי תנאי שוק, הדבר מותר.

הסמיכות התמוהה לשינוי ההחלטה בכלל ולסמיכותה לבחירות הקרובות עוררה את זעמם של אנשי הימין, בליכוד מיהרו לתקוף: "האם מנדלבליט שוב מתערב בבחירות?".

"בבחירות הקודמות מנדלבליט הגיש כתב אישום תפור נגד רה״מ ובבחירות האלה הוא מבצע פליק-פלאק בעמדתו המשפטית תוך פגיעה בהגנתו של רה״מ, רק בגלל שהתיקים שתפר נגדו קורסים" הוסיפו לתקוף במפלגתו של נתניהו, וסיכמו: "אין גבול לרדיפה ולמסע הצייד במטרה להפיל ראש ממשלה חזק מהימין".

חברת הכנסת אוסנת מארק מ'הליכוד', תקפה אף היא בחריפות את מנדלבליט ואמרה: "כשהתיקים קורסים והבחירות מתקרבות, מנדלבליט חייב לשלוף עוד שפן מהכובע. עכשיו הוא הופך החלטה של עצמו כדי לפגוע בנתניהו". עוד הוסיפה: "נתניהו ישאר פה עוד הרבה אחרי שנסיים לתקן את ההרס שזרע מנדלבליט".

אביחי מנדלבליט משפטו של בנימין נתניהו בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד