י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא עומדות בקצב

כאוס: מדינות האיחוד האירופי בזעם מתפרץ על חברות החיסונים

אירופה המדווחת בימים אלו עם כמיליון נדבקים חדשים בכל ארבעה ימים, נאבקת על שיתוף פעולה בין יצרני החיסונים. חבר פרלמנט אירופי מפינלנד טען בפרלמנט האירופי כי עיכוב של שלושה חודשים במסע החיסונים פירושו מאות אלפי מקרי מוות נוספים

כאוס: מדינות האיחוד האירופי בזעם מתפרץ על חברות החיסונים
חיסון לקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד ישראל מוצפת בחיסונים וחוזרת לחיים, במדינות האיחוד האירופי יש כאוס מוחלט ומחסור אדיר באספקת חיסונים. אירופה מדווחת כיום על מיליון נדבקים חדשים בערך כל ארבעה ימים, והמדינות חייבות בשל כך להיאבק על שיתוף פעולה בין היצרנים, גם אם זה אומר שהחברות יגלו את הסודות של החיסון אחד לשני.

"לאיחוד האירופי אין מספיק חיסונים מכיוון שהיצרנים אינם מקיימים את חוזיהם. שיתוף פעולה בין החברות יכול להאיץ את הייצור ולפתור בעיות גלובליות" כך אומרת ברברה ווזל פרשנית מגרמניה.

ברברה מציינת כי בשנת 2021 החברות יכולים להרים במהירות את מבצע החיסון בעולם, "אך הביטחון מתפורר מכיוון שביורוקרטיה וטעויות ארגוניות גרמו לאירופה להחמיץ התחלה מהירה לחיסון המוני. עם רק 2% מהאוכלוסייה המחוסנת כיום".

כעת, לאחר שסוף סוף מתקיים שינוע של חיסונים, קיים מחסור בחיסון. וכעת על אירופה לנהל מאבק בתעשיית התרופות.

ברברה מציינת כי "הבעיה הגדולה ביותר לא נפתרה, יצרני התרופות יכולים לייצר מאות מיליוני מנות של החיסונים החדשים בזמן קצר אם הן ישתפו פעולה, החברות מודות כי מתקני הייצור שלהן קטנים מדי, החברות אינן עומדות בקצב או שיש עיכובים אחרים".

ברברה טוענת כי יש דרך לצאת מהבעיה והיא "לחלוק את הפטנטים". היא מדגישה כי זה אמנם "נשמע כמו סוציאליזם אכזרי" אך "זה תרופה טובה במשבר הבריאות העולמי". חבר פרלמנט אירופי מפינלנד טען בפרלמנט האירופי כי עיכוב של שלושה חודשים במסע החיסונים פירושו מאות אלפי מקרי מוות נוספים.

אירופה חיסונים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד