י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קריאה להעמידו לדין

פוטר הפרופסור שהכחיש שואה באוניברסיטה

האוניברסיטה במוסקבה הודיעה כי תפטר פרופסור שהכחיש את השואה ביום הזיכרון הבינלאומי בוועידת וידאו שקיים בפני מורים ברוסיה | רב בסנט פטרסבורג קורא להעמידו לדין

פוטר הפרופסור שהכחיש שואה באוניברסיטה
משרפה באושוויץ צילום: pixabay

 "לא נמצאו תאי גזים להריגת אנשים במחנות ריכוז", ו"הגז שימש את הגרמנים לחיטוי" ו"שישה מיליון הרוגים יהודים הם פיקציה". כך התבטא פרופ' ולדימיר מטבייב, מרצה ליחסים בינלאומיים, ביום חמישי בפני מורים באזור סנט פטרסבורג ברוסיה.

בהצהרה באותו יום, האוניברסיטה הממשלתית, המכונה RANEPA, מסרה כי היא "אינה יכולה לקבל" את השקרים שסיפר המרצה הבכיר, כך דווח באתר Jewish.ru.

הנהלת RANEPA מסרה כי מטבייב לא ייצג את האוניברסיטה בשיחת הווידאו בה אמר את הדברים והשתתף מחוץ לתפקידיו המקצועיים. אוניברסיטת RANEPA מייצגת את האקדמיה הרוסית לכלכלה לאומית ומנהל ציבורי.

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה חל ב-27 בינואר, תאריך בו שחררו חיילי הצבא האדום את מחנה המוות אושוויץ-בירקנאו שהנאצים בנו בפולין הכבושה.

הרב מנחם-מנדל פבזנר, רב מסנט פטרסבורג, אמר לאתר Jewish.ru כי הוא פועל להגשת כתב אישום נגד המרצה בגין דברי שנאה והכחשת שואה, שאינם חוקיים ברוסיה.

בדיווח נאמר כי הקהילה היהודית בסנט פטרסבורג "מכינה הצהרה לפרקליטות על עובדת הכחשת השואה" בסמינר מקוון למנהיגי בתי הספר באזור לנינגרד. "אנו מגישים בקשה לפרקליטות, אנו מקווים כי האירוע ייחקר ביסודיות והעבריין ייענש. פנינו גם לוועדת החינוך של אזור לנינגרד בבקשה להבין את נסיבות האירוע ולמנוע מצבים כאלה לחזור בעתיד", נמסר מטעמו של הרב.

הכחשת שואה פרופסור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד