י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נחבא אל הכלים

ראש הכולל שדרכונו זויף בחיסול אל מבחוח הלך לעולמו

הלך לעולמו הרב מיכאל יחיאל בודנהיימר זצ"ל ראש כולל מבני ברק ומודיעין עילית שהתפרסם כמי שדרכונו זויף לצורך חיסול בכיר החמאס מחמוד אל מבחוח

ראש הכולל שדרכונו זויף בחיסול אל מבחוח הלך לעולמו
הרב בודנהיימר עם הדרכון המקורי צילום: עיתון מעריב

ברוך דיין האמת: בבית החולים שיבא בתל השומר נפטר הרב הגאון רבי מיכאל יחיאל בודנהיימר זצ"ל ראש כולל בבני ברק ובמודיעין עילית והוא בן 76 בפטירתו.

הרב בודנהיימר נפטר מהמחלה הקשה והנוראה והממאירה שקיננה בגופו.

המנוח זצ"ל נולד בארה"ב בי"ח תשרי תש"ה לאביו הרב יהודה בודנהיימר ז"ל.

את תפילתו קבע בכולל פוניבז' בבני ברק וההדיר את ספרי הרב זאב הכהן הוברמן 'זאב יטרף'. כל חייו נחבא אל הכלים והתהלך בצידי דרכים. 

בחייו שימש כראש כולל 'נרות זכריה' בבני ברק וכן במודיעין עילית והרביץ תורה ויראה והחזיק אברכים רבים.

הרב בודנהיימר התפרסם בשנת תש"ע כמי שדרכונו זויף לדרכון לחיסול בכיר החמאס מחמוד אל מבחוח, ישראלי המכונה אורי ברודצקי, מי שלכאורה היה מעורב בחיסולו של בכיר חמאס, אל מבחוח בדובאי השתמש בו להכנס לדובאי.

תלמידיו של הרב מיכאל בונדהיימר, תושב בני-ברק, הכירו אותו אז כראש כולל. אבל השלטונות באמירות דובאי הכירו אותו גם, לפחות את שמו. שם סבורים כי הוא מתנקש שהיה שותף לחוליית המחסלים שרצחה את המחבל הבכיר מחמוד אל מבחוח.

בזמנו פורסם ב'בחדרי חרדים' כי הידיעה נפלה עליו ועל משפחתו כרעם ביום בהיר, ערערה את שגרת חייו של ראש הכולל המסודר. בני משפחתו מסרו אז הכחשה גורפת, המרחיקה אותו מכל מעורבות בחיסול בדובאי. "בהתחלה לא הבנו על מה כולם מדברים", אמרה בתו. "התמונה שפורסמה לא דומה לו בשום צורה שהיא, הוא עסוק בלימוד תורה, אין לו אזרחות אירית ואין לו שום קשר לדברים מהסוג הזה".

ואכן לרב בונדהימר אין אזרחות אירית או בריטית כלל. הוא מחזיק באזרחות כפולה, אמריקנית וגרמנית, כשברור כעת, שהמחסלים - שהשתמשו בציניות בשמו - לא יכלו לבחור להם קרבן גרוע יותר ממנו.

בראיונות שהעניק אז  לתקשורת, התייחס הרב בודנהיימר לכל העניין בשעשוע: "אמנם ההורים שלי נולדו בגרמניה, אבל אני נולדתי בארצות הברית ומשם הדרכון שברשותי. מעולם לא ביקשתי דרכון גרמני ולא היה ברשותי אחד כזה. כל הסיפור הזה לא שייך לי והוא לא מפחיד אותי. יש בורא עולם".

בצוואתו ביקש מבני משפחתו שיכתבו עליו אחר פטירתו רק את התואר 'הרב'.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים רבים הממשיכים את דרו.

מסע הלוויה הבוקר בשעה 11:00 מביתו ברחוב דונולו 7 בבני ברק להר המנוחות בירושלים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מחמוד אל-מבחוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד