י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מגבעת משה להר המנוחות

צפו: רבבות ליוו את הגרמ"ד סולובייצ'יק זצ"ל

וכבוד גדול עשו לו במותו: רבבות נוהרים אחר מיטתו של זקן ראשי הישיבות הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל ראש ישיבת בריסק שהסתלק בגיל 99. 'בחדרי חרדים' עם דיווחים ישירים ממסע הלוויה הענק מביתו בגבעת משה להר המנוחות שם ייטמן לצד אביו מרן הרב מבריסק 

צפו: רבבות ליוו את הגרמ"ד סולובייצ'יק זצ"ל
קהל האלפים במסע הלוויה צילום: באדיבות המצלם

צפו בשידור החוזר:

המונים החלו להתאסף החל מהשעה 11:00 בבוקר ברחבת ביתו של זקן ראשי הישיבות בדורנו הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל ראש ישיבת בריסק בנו האחרון של מרן הרב מבריסק זצ"ל שנסתלק מעמנו הבוקר בגיל 99.

בכל עולם התורה אבל ניכר בכל פינה, בישיבת בריסק בירושלים הוסרה הפרוכת ומיטתו של ראש הישיבה נמצאת בביתו שסביבה הודלקו נרות נשמה. השולחן עליו למד הגרמ"ד סולובייצ'יק זצ"ל במשך שישים שנה הובא מביתו הישן ברחוב עמוס, על השולחן ערכו את ה'טהרה' בבית ברחוב עלי הכהן לשם עבר להתגורר בשנים האחרונות עקב חולשתו.

 מסע הלוויה נפתח בפרקי תהילים בתוך הבית על ידי הגאון רבי רפאל ברלין לאחר מכן הספידו בניו, בנו ממלא מקומו ראש ישיבת בריסק הגאון רבי יצחק זאב והגאון רבי אשר לצד חתנו הגאון רבי נחמיה קפלן.

הגאון רבי יצחק זאב סולובייצ'יק בנו ממלא מקומו אמר בהספדו " ויקח משה את עצמות יוסף, בזמן שכולם עסקו בביזת היום, יוסף התעסק במצוות. זה היתה החביבות שלו. אבי כל ימיו התעסק בחביבות המצוות, בדקדוקי המצוות. ולהלן תיאר את המצוות לאורך כל מעגל השנה בו הקפיד על כל תג ותג והכל מתוך חביבות שאין לה שיעור. ועתה ויוסף יוסף וכל הדור ההוא. האבא היה דוגמא וסמל למורשת אביו הסבא הגדול מבריסק, ועתה אבדנו כל אלו".

חתנו הגאון רבי נחמיה קפלן אמר בהספדו: "תורה תורה חגרי שק, תורה של מאה שנה, שנמשך עד מרן רבי חיים בריסקר, עתה התלפשי באפרים. רבינו הכיר את הדור הקודם הרבה יותר ממה שהכיר את הדור הזה. מי שנכנס אל מפתן ביתו הרגיש ישר שנכנס אל העולם שלפני המלחמה, אותו עולם של גדולי הדור וקברניטיה. רבינו היה דור אחר דור של רבן של כל בני הגולה". 

בהר המנוחות הספידו גיסו זקן הפוסקים הגאון רבי משה שטרנבוך, מחותנו הגאון רבי ברוך דב פוברסקי ראש ישיבת פוניבז', וכן החברותא הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת 'עטרת ישראל'. 

כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי חרדים': ב'בד"ץ עדה החרדית' בירושלים הוכרז על דעת הגאב"ד הגרי"ט וייס והראב"ד הגר"מ שטרנבוך יחד עם חברי הבד"ץ על ביטול מלאכה בכל שעות מסע הלוויה.

האדמו"ר מתולדות אהרן שהיה מקורב ומקושר אליו זה רבות בשנים, התבטא לפני התפילה מיד שקיבל את הידיעה על הסתלקותו והורה לכל בני הישיבות והכוללים מכל הארץ להשתתף באופן מיוחד במסע הלוויה, "זו אבדה גדולה", התבטא הרבי, הרבי אף הוסיף וכפל בבכי, "גברא רבה, גברא רבה".

בהוראת ידידו הגדול, ראש הישיבה הגאון רבי ברוך שמואל הכהן דויטש ממנהיגי 'הפלג הירושלמי' על כלל בני התורה אברכי הכוללים ותלמידי הישיבות להשתתף במסע ההלוויה.

הגאון רבי ציון בוארון מסר הוראה הבוקר ואמר: "כל האברכים ובני הישיבות הספרדים בירושלים צריכים להשתתף במסע הלוויה".

משטרת ישראל שנערכה לקראת צאת מסע הלוויה להר המנוחות עצרה מלווים בדרך מבית שמש לירושלים.

 

הרב משולם דוד סולובייציק הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 100 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד