א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מחפשים רמזים

החוקרים הגיעו לשוק שבו התפרצה לראשונה הקורונה

צוות של ארגון הבריאות העולמי ביקר בשוק של ווהאן כדי למצוא רמזים לסיבת התפרצות הקורונה | סין מנסה להוריד מעליה את האשמה של התפרצות נגיף הקורונה

החוקרים הגיעו לשוק שבו התפרצה לראשונה הקורונה
חיטוי העיר בסין צילום: הרשות המקומית של העיר דאליין

המרכז הסיטונאי בעיר ווהאן שבסין הושבת ב-31 בדצמבר 2019, לאחר שארבעה מקרים של דלקת ריאות מסתורית יצאו מהשוק - אז הכול החל עם נגיף הקורונה. מומחי ארגון הבריאות העולמי סבורים כי השוק חיוני למעקב אחר מקורו של נגיף הקורונה.

הצוות הבינלאומי בן 10 חוקרים ביקר באחד השווקים הגדולים ביותר בווהאן - כשהוא מוקף בפמליה גדולה של פקידים ונציגים סיניים. הגישה הציבורית לשוק הוגבלה מאז סגירת המקום על-ידי הרשויות בתחילת השנה שעברה.

כזכור ב-31 בדצמבר 2019 דווח על ארבעה מקרים של דלקת ריאות מסתורית, אשר זוהתה מאוחר יותר כנגיף הקורונה, בסוף ינואר שנה שעברה. בעקבות ההתפרצות, העיר ווהאן נכנסה לסגר של 76 יום בכדי להילחם בנגיף. מומחי בריאות בינלאומיים מאמינים כי השוק עדיין ממלא תפקיד חשוב במעקב אחר מקורו של הנגיף, אולם מספר מדענים באירופה מציינים כי ביקור יחיד של מדענים לא יביא לגילוי של מקור הנגיף.

המומחים הגיעו לסין ב-14 בינואר, אך שהו שבועיים בסגר, במהלך תקופה זו הם תכננו עם גורמים סיניים באמצעות שיחות וידאו את הביקורים בשטח. הצוות יבקר גם במכון ווהאן לווירולוגיה ובמעבדות במתקנים רפואיים, כולל מרכז ווהאן לבקרת מחלות.

סין מנסה להוריד ממנה את האשמה של התפרצות נגיף הקורונה, אך מדינות רבות טוענות כי סין הסתירה מהעולם את הנגיף, וגרמה להתפרצות הנגיף בכל העולם.

קורונה סין ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד