א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"החולים הקשים ביותר"

צפו: חולי הקורונה חוברו לאקמו והועברו מבית החולים

צוות מהמרכז הרפואי סורוקה יצא בשבוע האחרון לבתי חולים אחרים כדי לחבר ולהעביר שלושה מטופלים למכשירי אקמו ליחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה • צפו בתיעוד

צפו: חולי הקורונה חוברו לאקמו והועברו מבית החולים
העברת חולי הקורונה צילום: סורוקה

צוות מבית החולים סורוקה יצא בשבוע האחרון לבתי חולים אחרים, במטרה לחבר ולהעביר שלושה מטופלים למכשירי אקמו ליחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה, במסגרת המאמץ הלאומי למלחמה בנגיף.

ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה, מאושפזים כעת 5 מטופלים שמחוברים למכשיר אקמו כאשר שלושה מהם חוברו בשבוע שעבר מחוץ לבית החולים על ידי צוות מסורוקה והועברו ליחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה.
מדובר בגבר בן 54, אישה בת 26 מאסותא אשדוד וגבר בן 38 מבית החולים אסף הרופא. כולם סובלים מפגיעה ריאתית קשה כתוצאה מנגיף הקורונה ומצבם מוגדר קשה.

הצוות מסורוקה שביצע את המעבר כולל את ד״ר אורי גלנטה וד״ר ליאור פוקס - רופאים בכירים מומחים בטיפול נמרץ, אילנה פוחיס ומריאנה ברנובסקי - אחיות טיפול נמרץ ואת אלי רייני טכנולוג לב ריאה. לכולם ניסיון רב בחיבור למכשיר האקמו ובטיפול בחולי קורונה קשים ומונשמים.

ד"ר אורי גלנטה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה אמר כי "החולים על אקמו הם החולים הקשים ביותר מתוך קבוצת החולים הקשים מאוד המאושפזים בטיפול נמרץ קורונה. הם נמצאים במצב שבו הריאות שלהם לא מתפקדות כלל וחייהם תלויים במכשיר האקמו. כל ניוד של חולה כזה הוא מורכב ומסוכן, לא כל שכן העברה בין בתי חולים".

ד"ר גלנטה הוסיף כי "בגל הנוכחי יש יותר חולים קשים צעירים עד גיל 65, ורוב החולים שקיבלנו ליחידה היו בשבוע הראשון של מחלתם. כלומר המחלה מגיעה לשיא הרבה יותר מהר ממה שהיינו רגילים בגלים הקודמים.
בזמן שאנחנו וצוותי טיפול נמרץ נוספים עושים כל שביכולתנו כדי להציל חולים, אזרחי מדינת ישראל נדרשים לשמור על ההנחיות. יש לזכור, שלמרות החיסונים, אנו מצויים עדיין בעיצומו של הגל השלישי ויש להמשיך ולהקפיד על ההנחיות כדי להימנע מהדבקה".

קורונה מכשיר אקמו בית החולים סורוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד