כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בשלישי דיון מכריע

לא חוששים: אלפים נעצרו בהפגנות נגד פוטין

למרות הקור העז השורר ברוסיה, במקומות מסוימים כמה מעלות מתחת לאפס, יצאו אתמול רבבות אזרחים נגד המשך מעצרו של אלכס נבלני, פעיל האופוזיציה המתנגד לממשלו של פוטין. בין העצורים היו גם רעייתו

לא חוששים: אלפים נעצרו בהפגנות נגד פוטין
הפגנות ברוסיה למען נבלני צילום: unsplash

מעל 5,000 עצורים ברחבי רוסיה בהפגנות שהרשויות קבעו כי הן לא חוקיות. שוטרים סגרו תחנות מטרו וחסמו את מרכז העיר מוסקבה הבירה בכדי למנוע מאנשים להגיע להפגנות נגד הנשיא ולדימיר פוטין ובעד אלכסיי נבלני, איש אופוזיציה מתנגד לממשל.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הכחיש את הדיווחים כי הוא הבעלים של ארמון עצום על חוף הים השחור, כפי שטען נבלני בסרטון שהפך לוויראלי ברוסיה וצפו בו יותר מ-100 מיליון פעמים. אשתו של נבלני, יוליה נבאלאניה, הייתה בין העצורים במחאה אתמול (ראשון). מאוחר יותר היא שוחררה.

לקראת ההפגנה אתמול, כתבה יוליה בחשבון האינסטגרם שלה: "אם נישאר בשקט, אז הם יכולים להגיע מחר אלינו". מהמשטרה נמסר כי ההפגנות אינן חוקיות והרשויות הרוסיות הזהירו כי ההתכנסויות של אלפי אנשים עשויות להפיץ את נגיף הקורונה.

מפגין בן 40, תושב מוסקבה, אמר לסוכנות הידיעות 'רויטרס': "אני מבין שאני חי במדינה חסרת חוק לחלוטין. במדינת משטרה, ללא בתי משפט עצמאיים. במדינה שנשלטת על ידי שחיתות. הייתי רוצה לחיות אחרת", הוא אמר. בסנט פטרסבורג, עירו של פוטין, התאסף קהל רב בכיכר מרכזית וקרא: "מספיק עם הצאר".

עצרות תמיכה בנבלני התקיימו גם במזרח רוסיה. בעיר נובוסיבירסק בסיביר, שם צעדו לפחות 2,000 איש תוך קריאת "חופש" ו"פוטין הוא גנב". ההפגנות התקיימו בקור מקפיא, במקומות מסוימים נרשמו 13 מעלות מינוס.

אתמול הודיע ​​מטה הקמפיין של נבלני במוסקבה על סיום הפגנות וקרא לתומכים להשתתף בעצרת שתתקיים מחר (שלישי) מחוץ לבית משפט במוסקבה, שם תינתן הכרעה על מעצרו של אלכסיי נבלני, שחזר מגרמניה לאחר שהתאושש שם מהרעלה מכוונת של סוכנים רוסים.

שר החוץ האמריקני החדש, אנטוני בלינקן, גינה את "השימוש הקבוע בטקטיקות קשות נגד מפגינים ועיתונאים שלווים". הוא קרא לשחרר את נבלני ותומכי אופוזיציה אחרים.

בתגובה האשים משרד החוץ הרוסי את ארה"ב ב"התערבות גסה" בענייניה הפנימיים ובשימוש ב"פלטפורמות מקוונות" לקידום המחאות.

ולדימיר פוטין רוסיה אלכסיי נבלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד