כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בצל הארכת הסגר

מדאיג: דו"ח אמ"ן מתריע, הירידה בתחלואה נבלמה

דקה לחצות אישרו שרי הממשלה את הארכת הסגר עד ליום שישי בבוקר, ביום רביעי הם צפויים להיפגש שוב על מנת לשקול את הארכתו. בתוך כך מתפרסם דו"ח מטריד על ידי אגף המודיעין של צה"ל

מדאיג: דו"ח אמ"ן מתריע, הירידה בתחלואה נבלמה
שוטרים אוכפים את הסגר צילום: דוברות המשטרה

למרות שאזרחי ישראל נתונים כבר כמה שבועות בסגר מתמשך המתהדק מעת לעת, ובצל השמיים הסגורים. המספרים של הנגיף אינם מעודדים בכלל.

דו"ח אמ"ן - אגף המודיעין של צה"ל המתפרסם הבוקר (שני) מעלה תמונה מדאיגה למדי, על פי הדו"ח הירידה שהחלה להיווצר במספר החולים, נבלמה, תוך שמקדם ההדבקה עלה ל-0.96.

על פי הדו"ח החיסונים אכן משפיעים ונכרת ירידה בתחלואה בקרב גילאי 60 פלוס, שהתחסנו ברובם. מנגד גיל החולים הקשים ירד אל מתחת ל-60, והמספרים ממשיכים ועולים. מקדם ההדבקה כאמור מתייצב הבוקר על 0.96.

עם זאת אמרו באמ"ן כי המוטציה הבריטית שהתפשטה במהירות עצרה במעט את עוצמת הנגיף, אך הדגישו כי על מנת להינצל הנגיף וממוטציותיו יש להקפיד על כללי הריחוק וכמובן עטיית מסכה תקנית. כששימת הלב עוברת כעת מהמבוגרים שכבר חוסנו אל אלו הצעירים יותר, ואף הילדים.

בנוסף ממליצים יוצרי הדו"ח להימנע מהכנסת מוטציות נוספות לארץ, ולא לפתוח את השמיים בצורה לא מבוקרת, על מנת שגורמי הרפואה יוכלו להבין כל מוטציה איך היא פעולת ומהי השפעתה.

בתוך כך דווח הבוקר כי 5,140 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עולה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל- 646,277,  על פי הנתונים, אמש בוצעו 54,737 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר על 68,331. מספר המונשמים ממשיך להתייצב ועומד כעת על 315 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 1,140 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עולה אף הוא ועומד כעת על 4,796.

צה"ל חולי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד