י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מקנאים בישראל

חרדי ממונסי ל'בחדרי': "אין כאן חיסונים, תודו להשם שאתם בארץ"

אזרחי ארה"ב רואים בעיניים כלות את מבצע החיסונים בישראל, לעומת הקצב האיטי אצלם. תושב מונסי אומר ל'בחדרי חרדים' "תושבי ארה"ב מיואשים מהקצב האיטי והם היו מוכנים לשלם הון בכדי לטוס לישראל בכדי להתחסן" | לפחות הוא בעצמו הספיק להתחסן בישראל לפני סגירת השמים

חרדי ממונסי ל'בחדרי': "אין כאן חיסונים, תודו להשם שאתם בארץ"
אילוסטרציה צילום: unsplash

"‏היום אני ב"ה שבוע אחרי החיסון השני שקבלתי בישראל, נכנסתי כעת לעשות בדיקת נוגדנים במרכז הרפואי "רפואה" בשיכון סקווירא בניו יורק ושאלתי את האח שעשה לי את הבדיקה, אם הוא כבר קיבל חיסון, בכל זאת הוא עובד גם בבית החולים, הוא אומר לי אני בתעדוף אבל פשוט אין חיסונים. רבותי בארץ לכו להתחסן". כך כתב מאיר ברנשטיין, תושב מונסי שבניו יורק, בחשבון הטוויטר שלו,

מסתבר שכל מדינה בארצות הברית מתנהלת לפי איך שנראה לה מבחינת החיסונים, ושורר בלאגן גדול. כעת בארה"ב נותנים חיסונים לאנשים מעל גיל 65, צוותי הוראה, ועובדי רפואה. אך מסתבר שעם כל הרצון הטוב, אין חיסונים גם לאלה שכן זכאים, המצב בארצות הברית מאד לא ברור, אנשים מבוגרים שבסיכון מוגבר פשוט לא יוצאים כמעט החוצה מביתם כי הם חוששים לחייהם.

מאיר ברנשטיין ממונסי מספר ל'בחדרי חרדים' כי תושבי ארה"ב מיואשים מהקצב האיטי והם היו מוכנים לשלם הון בכדי לטוס לישראל בכדי להתחסן, "אצלכם מחסנים בני 16, פה לאנשים בני 60 אין חיסונים, יש כאן אנשים שכן קיבלו, אבל יש חוסר אדיר, ומדברים שהחיסונים הבאים יגיעו רק בקיץ, אתם צריכים להודות לאלוקים על מצבכם, ולרוץ להתחסן".

כידוע הקהילות היהודיות בארצות הברית הוכו קשות בגל הראשון עם אלפי נפטרים, שכמעט כולם נקברו ללא לוויה, חלקם אפילו ללא מניין. המצב לעת עתה טוב יותר לאין ערוך, אך באוכלוסייה הכללית המצב קטסטרופה, אלפי מתים מידי יום ואין אור בקצה המנהרה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הצהיר כי בכוונתו לחסן 100 מיליון איש תוך 100 יום, אך כרגע זה נראה שאפילו 10 מיליון הוא לא יצליח לחסן.

בעוד שתושבי ארה"ב מנסים להשיג את החיסון מאז חודש דצמבר, 51 אחוזים עדיין מהססים או מתנגדים לחלוטין לקבל חיסון, כך עולה מסקר של קרן 'משפחת קייזר'. מתוך אותה קבוצה, 31 אחוזים טוענים שהם רוצים לראות תוצאות נוספות אודות יעילות החיסון ותופעות הלוואי לפני שהם יקבעו את דעתם, 13 אחוזים מסרבים ליטול אותו, ושבעה אחוזים נוספים טוענים שהם יתחסנו.

כמחצית מהנשאלים אמרו שאין להם מספיק מידע על תופעות הלוואי או היעילות של החיסון. בינתיים, 41 אחוז מהאמריקנים אומרים שהם רוצים להתחסן בהקדם האפשרי, עלייה של 7 אחוז לעומת דצמבר, כך עולה מהסקר. שישה אחוזים מהנשאלים כבר התחסנו עד לעריכת הסקר בינואר.

חיסון לקורונה מונסי חיסונים ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד