י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הנגיף לא מפסיק להפתיע

מקרה ראשון בעולם: שתי גרסאות של קורונה בבן אדם אחד

בדיקת מטופלים בברזיל גילתה חולים עם שתי גרסאות קורונה בו זמנית. מדובר במקרה הראשון מסוגו בעולם עד כה | מומחי הרפואה השונים חלוקים אם הדבר מציאותי

מקרה ראשון בעולם: שתי גרסאות של קורונה בבן אדם אחד
בדיקות קורונה צילום: פלאש 90

שני מטופלים אזרחי ברזיל שביצעו בדיקת קורונה, נמצאו חיוביים ליותר מזן אחד של נגיף קורונה בו זמנית, מה שנחשב לזיהום הכפול הראשון בעולם.

חוקרים מאוניברסיטת 'פייבייל' גילו את התגלית לאחר שבדקו 90 אנשים בריו גרנדה דו סול, בדרום ברזיל. כך דיווח ה'דיילי מייל' הבריטי. אחד המטופלים נמצא חיובי לשני זנים ברזילאים שהתפתחו בנפרד במצבים שונים, המכונים P.1 ו-P.2.

הזן P.1 עורר חשש בינלאומי משום שנראה שהוא עמיד לחיסונים, דבר שהביא את בריטניה לאסור כניסה ממדינות דרום אמריקה. פרננדו ספילקי, החוקר הראשי במחקר, אמר כי הוא חושש שזיהומים משותפים "יניבו שילובים וייצרו וריאציות חדשות במהירות רבה יותר".

ד"ר ג'ון מקולי, מנהל מרכז השפעת העולמי במכון 'פרנסיס קריק' בלונדון, אמר ל'דיילי מייל', כי אפשר להידבק בשני זנים בו זמנית, דבר שעלול לקרות גם בשפעת.

ד"ר ג'וליאן טאנג, פרופסור למדעי הנשימה באוניברסיטת 'לסטר', אמר כי "לא נדיר" ששני זנים של נגיף מדביקים את אותו אדם. "יתכן בהחלט כי ילד הלומד בבית ספר יסודי, יידבק בגרסה אחת של קורונה, ואח מבוגר ממנו הלומד בבית ספר אחר, יידבק בגרסה אחרת של קורונה, ושני הילדים יביאו את הנגיפים שלהם לבית וידביקו זה את זה ואת הוריהם בשתי הגרסאות" הוא אמר.

מנגד פרופסור לורנס יאנג, וירולוג מאוניברסיטת וורוויק, אמר כי אין זה סביר ששני זנים של קורונה יוכלו להדביק אדם אחד בו זמנית. מדען בכיר אחר, שביקש להישאר אנונימי, אמר כי ייתכן שהמדענים הברזילאים זיהמו את הדגימות שלהם במהלך הבדיקות, מה שהוביל לתוצאות שגויות. ברזיל נמצאת בעיצומו של גל שני קטלני, עם יותר מ-1,000 מתים ביום, והיא מחזיקה במספר המתים השני בגובהו בעולם.

קורונה המוטציה הברזילאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד