י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מכר את האינטרסים"

מתוח: 'דגל' חותרים להסכם חדש עם ליצמן; פרוש ואייכלר זועמים

האיום בפיצול בתוך יהדוה"ת בין אגודת ישראל לדגל התורה, עשה את שלו, ובמהלך פגישה בין נציגי הליטאים לסיעה המרכזית התקפלו האחרונים והציגו הסכם שימנע את ההתמודדות העצמאית | מנגד, בציר אייכלר-פרוש זועמים על הסכם הפשרה שהתגבש, שלטענתם משולל כל היגיון

מתוח: 'דגל' חותרים להסכם חדש עם ליצמן; פרוש ואייכלר זועמים
גפני, פרוש, ליצמן צילום: פלאש 90

לאחר שאמש הציגו בדגל התורה ובסיעה המרכזית באגודת ישראל הסכם שימנע את הריצה העצמאית של דגל התורה, הצדדים צפויים לגבש היום הסכם חתום, אך מנגד, בציר פרוש ואייכלר זועמים.

כזכור, על פי הסיכום, בסיעה המרכזית הודיעו לדגל התורה כי הם מוכנים כי ההסכם יתמשש וסדרי המקומות יתחלפו, כך שמשה גפני יעמוד בראש הרשימה ומקום שביעי יעבור לדגל התורה, וכן התחייבו כי ליצמן לא ידרוש את ועדת הכספים למרות הזכות לבחור תפקיד ראשון.

בעקבות כך, אתמול בערב קיימו סגן השר אורי מקלב וסגן השר מאיר פרוש פגישה לצד מנכ"לי המפלגות חנוך זייברט ומשה שיפמן במטרה להגיע לסיכום גם עם מאיר פרוש העומד בראש הציר לצד ישראל אייכלר.

פרוש הציב דרישה כי בתמורה לוויתור על ועדת הכספים וההסכמה על המקומות, שדגל התורה לפחות תשאיר את המקום השביעי בידי אגודת ישראל, שככל הנראה יהיה בידי נציג בעלזא ישראל אייכלר. פרוש אף הגדיל והודיע כי בתמורה יוותר על הזכות שלו לבחור תפקיד קודם אורי מקלב.

בדגל התורה שתיאמו את המהלך עם אנשי הסיעה המרכזית הודיעו כי הם שוללים את הדרישה, וככל הנראה כבר מחר יגבשו ביניהם את ההסכם שיבשיל לכדי חתימה, אך טרם ברור כיצד ינהגו מאיר פרוש וישראל אייכלר לאור  ההתעלמויות מדרישותיהם.

בסביבת מאיר פרוש וישראל אייכלר תקפו בחריפות את ליצמן והאשימו כי הוא מכר את האינטרסים של אגודת ישראל וכי הוא סחר בתפקיד ששייך לכל המפלגה כל גבם של שאר חברי המפלגה

ישראל אייכלר מאיר פרוש יעקב ליצמן בחירות 2021 דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד