י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חילופי האשמות ב'אגודת ישראל'

בסיעה המרכזית משיבים לטענות: "המקום השביעי לא היה ויתור"

בעוד בסיעה המרכזית ובדגל התורה הגיעו להבנה על הרשימה הסופית שתוצג לוועדת הבחירות בעוד כיומיים, הקרע בתוך אגודת ישראל ממשיך להעמיק | אחרי שציר פרוש-אייכלר האשים את השר ליצמן כי "מכר את האינטרסים של אגו"י", בסביבתו של השר מפריכים את הטענות ומשיבים

בסיעה המרכזית משיבים לטענות: "המקום השביעי לא היה ויתור"
ליצמן ואייכלר צילום: Yehuda Haim/Flash90

לאחר שאמש האשימו בציר פרוש ואייכלר את הסיעה המרכזית ואת נציגה יעקב ליצמן כי הוא מכר את נכסי אגודת ישראל בכך שויתר על הזכות לבחור את ועדת הכספים כתפקיד ראשון - בסיעה המרכזית משיבים לטענות.

הטענה של פרוש ואייכלר הייתה שליצמן הודיע אתמול לדגל התורה כי לא ידרוש את תפקיד ועדת הכספים כתפקיד הראשון וששאר הרשימה תתהפך כשהמקום הראשון וכן השביעי יעבור לדגל.

גורם בסיעה המרכזית (גור) אומר ל'בחדרי חרדים' כי "הנושא של התפקיד לא היה נתון לוויכוח", לדבריו, "יש לנו הסכם עם דגל התורה שהמקומות יתחלפו, הוסכם בוועדת השמונה שמקיימים את הסכם, ככל הנראה ליצמן החליט לבחור במשרד ממשלתי".

בסיעה המרכזית מציירים את המצב כביכול ליצמן לא ויתר על ועדת הכספים אלא החליט לבחור בתפקיד ממשלתי, כאשר הם מזכירים כי פרוש בעצמו טען בעבר כי התפקיד הבכיר יותר הוא דווקא התפקיד הממשלתי על פני ועדת הכספים.

אל מול הטענה שנשמעה הבוקר כי באגודת ישראל יכלו לנצל את החשש של דגל לאבד את התפקיד של ועדת הכספים כדי להביא את דגל התורה לוותר על התפקיד השישי, אומר גורם בסיעה המרכזית כי "המקום השביעי לא היה ויתור".

לטענתו, "מה שפגע ביכולת המיקוח של אגודת ישראל מול דגל התורה זה ההליכה של אנשי אגודת ישראל (נציגי בעלזא) שהלכו לעודד את דגל שירוצו לבד תוך שהם התחייבו לתמוך בהם ללא כל תמורה".

עוד מזכירים בסיעה המרכזית, את התיעוד שנחשף בחדרי חרדים בו חבר הכנסת ישראל אייכלר הציע בעצמו ליו"ר דגל התורה גפני כי יסייע לו לשמור על ועדת הכספים עוד לפני שליצמן דרש את התפקיד ולאחר מכן הודיע כי יוותר על זה.

ישראל אייכלר יעקב ליצמן דגל התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד