י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יאמר לצרותינו די

השכונה הירושלמית בהלם: חמישה תושבים נפטרו תוך יממה וחצי

אבל כבד בשכונה הירושלמית: חמשה מתושבי השכונה נפטרו בתוך יממה וחצי; החל מפטירתה של הגברת קרישבסקי ע"ה, דרך גדולי זקני ראשי הישיבות בדורנו - ועד לשבר הגדול בפטירת רבי חיים שלום קרישבסקי ז"ל יממה לאחר פטירת אמו | עסקני הצדקה בשכונה והתושבים - בהלם 

השכונה הירושלמית בהלם: חמישה תושבים נפטרו תוך יממה וחצי
פתח בית הכנסת הר צבי בשכונה הבוקר צילום: משה ויסברג

תדהמה אחזה בתושבי שכונת "כרם אברהם" גאולה בירושלים עם פטירתם לשמי רום של חמשה ממיטב תושבי השכונה בתוך יממה וחצי אחד, וביניהם אם ובנה - מייד אחריה.

לאחר חצות ליל במוצאי שבת, התבשרו תושבי השכונה בבשורה קשה ומרה שהגיעה מבית החולים לניאדו בקרית צאנז נתניה על הסתלקותה - במשך הלילה מנגיף הקורונה - של האישה הכשרה והצנועה מרת חיה ברכה קרישבסקי ע"ה, זוגתו של הרה"ח המפורסם המתופף הירושלמי והניצול מפיגוע הדריסה ברחוב מלכי ישראל ר' פסח שיבדלחט"א, (רק לפני כמה חודשים קברו לפני כמה חדשים את בתם הגברת שטרן ע"ה מ.ו). 

את בוקר יום ראשון פתחו תושבי שכונת "כרם אברהם" יחד עם כל בית ישראל בקבלת הבשורה הקשה עם הסתלקותו לשמי רום של פאר השכונה, שדר במקום למעלה מחמישים שנה, זקן ראשי הישיבות הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל, ראש ישיבת בריסק המכונה "ר' דאויד שהתגורר למעלה מחמישים שנה בביתו הצנוע, הישן והמיתולוגי ברחוב עמוס 20, שם הרביץ תורה ויראה.

אכן לפני קרוב לשנה עבר ראש הישיבה לגור בבית עם התנאים הרפואיים הצריכים לו סמוך לישיבתו בגוש שמונים, אך ליבו עדיין היה בשכונת 'כרם אברהם' כפי שמספרים לנו גבאי קופת השכונה שמדי תקופה עלו למעונו להתייעצות והכוונה בענייני צדקה.

הגרמ"ד סולובייצ'יק זצ"ל ברחובות השכונה. צילום: יוחנן לוסטיג

בשעות הצהריים, עוד לא הספיקו להתאושש מהאבדה, נחתה על התושבים בשורה קשה ומרה בסילוקו של צדיק עם עלותו לשמי רום של זקן ראשי הישיבות הגאון רבי יצחק שיינר זצ"ל, ראש ישיבת קמניץ, שהיה דר רבות בשנים ברחוב צפניה בשכונה, כאשר פטירתו הוסיפה לאבל הכבד בשכונת 'כרם אברהם' עם סילוקו של אחד ומיוחד מרבני השכונה.

בשעות הצהריים המאוחרות הגיעה הבשורה השלישית אודות פטירתו בפתאומיות בביתו מדום לב של גבאי הצדקה מה'כותל' בו ישב מידי לילה לאסוף צדקה לעניים מכל רחבי הארץ וכן שימש כמלמד תשב"ר מומחה בתולדות אהרן, שהעמיד תלמידים הרבה והקנה להם את האותיות הקדושות של תורתנו הרה"ח אברהם מאיר בריזל – ליפשיץ ז"ל, מחשובי חסידי קרלין סטולין ומחשובי מתפללי בית הכנסת השכונתי "הר צבי" גם הוא מרחוב צפניה (זאת כשלושה חדשים בלבד אחרי פטירת בתו, הגברת ציינוירט ע"ה מביתר).

בשעות הלילה פנו תושבי השכונה לשנתם בתקווה ובתפילה שמלאך המשחית הסתלק משכונותינו ולא ישמע עוד שוד ושבר בחוצותינו.

כרעם ביום בהיר – שבר על שבר, אחר הצהריים הגיעה הבשורה המעציבה והקשה בהלם ובתדהמה על הסתלקותו בפתאומיות - יממה אחרי פטירת אמו, ממש בבחינת "אותה ואת בנה" - של בנם הגדול הרה"ח חיים שלום ז"ל מחשובי חסידי רחמסטריווקא, שנפטר במיטב שנותיו, זאת כשנה אחרי שחיתן את בת זקוניו. המנוח היה מפארי השכונה - גם הוא מרחוב צפניה - ומחשובי המתפללים בבית הכנסת "הר צבי".

תושבי ועסקני השכונה בתקווה ותפילה שיאמר ה' למלאך המשחית הרף ודי ויהפכו ימים אלו לשמחים וטובים ומי שאמר לעולמו די יאמר לצרותינו די. 

 

 

הרב משולם דוד הלוי סולובייציק הרב יצחק שיינר חיים שלום קרישבסקי רחוב צפניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד