ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
העולם מגנה

דרישה לשחרר את יריבו האמיץ של פוטין

העולם כולו זועם על מאסרו של איש האופוזיציה הרוסי אלכסי נבלני וקורא לשחרורו המיידי. ברוסיה הרשמית תוקפים את ההתערבות העולמית בענייניה הפנימיים

דרישה לשחרר את יריבו האמיץ של פוטין
נבלני צילום: מתוך האינסטגרם

יותר ממאתיים מתומכיו של אלכסיי נבלני גורשו על ידי שוטרים מחוץ לבית המשפט שם הוא נידון לשלוש וחצי שנות מאסר, אך בית המשפט ניכה מהזמן ששהה במעצר בית.

נבלני חייך לאשתו יוליה שבכתה באולם ביהמ"ש בזמן שהוקרא פסק הדין: "אל תהי עצובה הכל יהיה בסדר".

שר החוץ הבריטי דומיניק ראב, קרא לבטל את גזר הדין. "בריטניה קוראת לשחרורו המיידי ובבלתי מותנה של אלכסיי נבלני ושל כל המפגינים והעיתונאים השלווים שנעצרו בשבועיים האחרונים," אמר ראב.

שר החוץ של נשיא ארצות הברית, אנטוני בלינקן, קרא גם הוא לשחרורו המיידי. "אנו חוזרים על קריאתנו לממשלת רוסיה לשחרר באופן מיידי וללא תנאי את מר נבלני, כמו גם את מאות האזרחים הרוסים האחרים שנעצרו שלא בצדק בשבועות האחרונים בגין מימוש זכויותיהם, כולל הזכויות לחופש הביטוי ולהתקהלות שלווה". אמר בלינקן.

שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, הצטרף לקריאות ההולכות וגוברות נגד מאסרו של מנהיג האופוזיציה, והאשים את רוסיה בפגיעה בדמוקרטיה. נבלני לעג לפוטין בכך שהוא העניק לו את הכינוי 'ולדימיר רעל' ואמר לשופט כי משפטו מתרחש רק מכיוון שהמנהיג הרוסי לא הצליח להרוג אותו עם גז נוביצ'וק.

נבלני אמר לבית המשפט כי פוטין "דורש לגנוב בגדים ממתנגדים ולמרוח אותם בנשק כימי", הוא גם אמר כי פוטין רוצה שהוא ייכלא כדי "להפחיד מיליונים, הם מכניסים אדם אחד מאחורי סורג ובריח כדי להפחיד מיליונים".

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכארובה גינתה את התערבות הממשלות זרות ואמרה כי "זו לא רק התערבות בענייניה הפנימיים של מדינה ריבונית, אלא ניסיונות מכוערים ובלתי חוקיים של המערב להתערב בנעשה ברוסיה".

המשטרה עצרה יותר מ-5,750 בני אדם במהלך ההפגנות ביום ראשון, יותר מ-1,900 נעצרו במוסקבה הבירה, המספר הגדול ביותר שראתה רוסיה מאז ימי ברית המועצות, חלקם הוכו נמרצות על ידי שוטרים.

ולדימיר פוטין אלכסיי נבלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד