י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בירוקרטיה במיטבה

איטליה דורשת מניצולי שואה להשיב את הקצבה שקיבלו

ניצולת שואה יהודיה שקבלה קצבה ממשלת איטליה, נדרשה להשיב אותה, בטענה כי היא לא זכאית לה | זהו אינו המקרה הראשון בו באיטליה פונים לניצולים ודורשים את כספם חזרה

איטליה דורשת מניצולי שואה להשיב את הקצבה שקיבלו
אילוסטרציה צילום: unsplash

איטליה העניקה קצבה לניצולת שואה, ואז ביקשה את הכסף בחזרה.

בשנת 2012 קיבלה מסעודה פאדלון מכתב מהממשלה האיטלקית, במכתב נאמר כי היא נדרשת להחזיר את כל הכסף שקיבלה במסגרת תוכנית לאלה שנרדפו על ידי המשטר הפשיסטי במהלך מלחמת העולם השנייה.

פאדלון, יהודיה איטלקית-לובית ומשפחתה היו המומים, "חשבנו שהייתה טעות", אמר אריאל פינזי, בנה של פאדלון, "במקרה הגרוע ביותר, הנחנו שהממשלה תפסיק לשלם עבור הפנסיה, אך לא חשבנו שנצטרך להחזיר את הכסף".

אך זו הייתה רק תחילתו של מאבק משפטי ארוך עם ממשלת איטליה, שטענה כי היא לא הייתה זכאית לקבל את הפנסיה למרות שהעניקה אותה. פאדלון נפטרה בשנת 2018, וכעת בעלה בן ה-98, אלברטו פינזי, צפוי לשלם סכום של 76,000 יורו.

אתר JTA מדווח כי המקרה של פאדלון עם הביורוקרטיה האיטלקית אינו ייחודי. משפחות יהודיות נוספות בשנים האחרונות התבקשו להחזיר את הפנסיות. אחרים נאלצו להתעסק עם טפסים ביורוקרטיים כדי להוכיח דברים בני עשרות שנים שלעתים קרובות קשה להשיג.

במקרה של פאדלון הממשלה טוענת שהיא לא הייתה אזרחית איטלקית במהלך מלחמת העולם השנייה. פאדלון נולדה וגדלה בטריפולי, בירת לוב מושבה איטלקית בשנת 1938, כאשר המשטר הפשיסטי העביר סדרה של חוקים גזעניים שכוונו לקהילה היהודית, המדיניות המפלה שנקבעה ברומא הוחלה על היהודים החיים בלוב.

איטליה העבירה חוק בשנת 1955 שעודכן בשנת 1980 למתן פנסיה חודשית לאזרחי איטליה שנרדפו מסיבות גזעניות או פוליטיות בתקופת שלטון הרודן מוסוליני. חוק אחר שהתקבל בשנת 1980, קבע פנסיה לאזרחי איטליה ששרדו את מחנות הריכוז הנאציים.

איטליה ניצולת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד