י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתכחשים להסכם

מסמך פנימי של סבא"א חושף: איראן דוהרת לגרעין

מסמך פנימי של סבא"א מאשר כי הרפובליקה האסלאמית דוהרת לעבר הגרעין. "העשרת האורניום מתבצעת מהר יותר ובכמות גדולה יותר", אישר גורם המעורה בפרטים. "איראן מפעילה 348 צנטריפוגות דור שני ומעשירה לרמה של 4.5%"

מסמך פנימי של סבא"א חושף: איראן דוהרת לגרעין
כור גרעיני, אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי

בניגוד להסכם הגרעין: מסמך פנימי, שהופץ אתמול (שלישי) לחברי הארגון של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), מאשר שהרפובליקה האסלאמית מתקדמת לעבר פיתוח מיזם הגרעין שלה - ומפעילה צנטריפוגות מתקדמות, בניגוד להסכם שחתמה עם המעצמות בשנת 2015. המסמך הפנימי, עם התאריך "1 בפברואר 2021", חולק בקרב 35 חברי "ועדת המושלים" של הארגון הבינלאומי.

להלן תוכנו: "בהתאם להחלטת 2231 של מועצת הביטחון, כפי שקודם לכן דווח ב־2 בדצמבר 2020, איראן הודיעה לסוכנות שעבור תוכנית ההעשרה שלה בנתנז היא ניסתה להתקין שלושה מפלים של צנטריפוגות דור שני". כך דווח ב"ישראל כיום".

עוד נכתב במסמך כי: "החל מתאריך זה ועד היום איראן השלימה התקנה של אחד משלושת המפלים, אשר כוללים 174 צנטריפוגות דור שני. החל מ־30 בינואר 2021 החלה איראן להזין את אותה צנטריפוגה באורניום שש־פלואורי, כפי שהסוכנות הצליחה לאשר. עקב כך איראן מפעילה עד היום 5,060 צנטריפוגות דור ראשון (IR-1) ו־348 צנטריפוגות דור שני (IR-2m), ומעשירה אורניום עד לרמה של 4.5 אחוזים".

בה בעת, הסוכנות אימתה התקנה של מפל שני מתוך השלושה, שנמצא על סף השלמה. ההתקנה של מפל שלישי רק החלה. בנוגע לשני המפלים שהועברו למפעל ההעשרה בנתנז ממפעל הפיילוט, הסוכנות אימתה נכון ל־30 בינואר התקנה נוספת של צנטריפוגות דור רביעי - והיא מתקדמת בהתקנה של מפל צנטריפוגה דור שישי.

גרעין איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד