י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
סאגת ההצבעה במזרח י-ם

חבר הנהגת פת"ח: "נקיים בחירות על אפו וחמתו של נתניהו"

הבחירות למוסדות הרשות הפלסטינית ייערכו בחודש מאי הקרוב, כך על פי החלטת אבו מאזן | חבר הנהגת הפת"ח ג'יבריל רג'וב יצא אמש חוצץ כנגד האפשרות שלא תתאפשר הצבעה לפלסטינים המתגוררים במזרח י-ם

חבר הנהגת פת"ח: "נקיים בחירות על אפו וחמתו של נתניהו"
בנימין נתניהו ומחמוד עבאס (אבו מאזן) צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

חבר הנהגת הפת"ח ג'יבריל רג'וב אומר כי הפלסטינים יקיימו את הבחירות למוסדות הרשות הפלסטינית גם במזרח ירושלים, "על אפו ועל חמתו של ראש הממשלה נתניהו".

רג'וב אמר כי "הפלסטינים בירושלים נמצאים תחת כיבוש והם ישתתפו בבחירות", את הדברים אמר אמש רג'וב בראיון לטלוויזיה הפלסטינית, וציין לחיוב אפשרות שסירוב ישראלי לקיים בחירות פלסטיניות בירושלים ייתקל בביקורת מצד העולם נגדה.

ישראל טרם פרסמה עמדה רשמית בעניין הצבעה של תושבי מזרח ירושלים בבחירות הפלסטיניות, הצבעה שהתאפשרה בבחירות הקודמות שנערכו ברשות הפלסטינית ב-2006 וב-1996, כמעוגן בהסכמי אוסלו.

אבו מאזן קבע בחודש שעבר שהבחירות לפרלמנט הפלסטיני ייערכו ב-22 במאי והבחירות לנשיאות ב-31 ביולי ובשבוע הבא ייפתחו שיחות בקהיר בין פת"ח, חמאס ושאר הארגונים הפלסטיניים לדון בסוגיות הנוגעות לבחירות. רג'וב יעמוד בראש משלחת פת"ח לשיחות. כך דווח גל ברגר בכאן 11.

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר פנה במסר לתומכי חמאס בגדה והפציר בהם להתחיל להיערך בשטח לבחירות ברשות הפלסטינית, ללא פחד ומורא, להצביע ולחולל שינוי בקלפי. "יש לכם הזדמנות נדירה היום לחולל שינוי במציאות הפלסטינית, להעלות את הרכבת הפלסטינית על המסלול הנכון ולתקן את הטעויות שכמעט שחירבו את המפעל הלאומי הפלסטיני", אמר סינוואר במפגש עם צעירים תומכים בעזה וקטעים מדבריו שולבו בסרטון תעמולה של חמאס המופץ בכלי תקשורת של חמאס ביומיים האחרונים.

ובתוך כך, אחד מבכירי חמאס בגדה, ראפאת נאסיף קורא לתומכי חמאס להזדרז ולהירשם בפנקס הבוחרים של הרשות הפלסטינית לקראת הבחירות לפרלמנט ב-22 במאי כדי שיוכלו לממש את זכותם להצביע. "זכות ההצבעה היא זכות קדושה ואנו נמצאים בצומת דרכים", אמר.

אבו מאזן הרשות הפלסטינית בחירות מזרח ירושלים ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד