י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יממה לפני הגשת הרשימות

סוער באגודה: ועדת ה-8 מתכנסת • בויז'ניץ דורשים בוררות על הכל

השסע בתוך אגודת ישראל נראה עמוק מכדי למצוא לו פתרון עד להגשת הרשימות | החלטת המועצת להעמיד בוררות בסכסוך ויז'ניץ - בעלזא על סדר המיקומים ברשימה, מביאה את נציג חסידות ויז'ניץ, לדרוש כי הליך הבוררות יברר גם את שאר המיקומים ברשימה כמו זה של פרוש | צפו 

סוער באגודה: ועדת ה-8 מתכנסת • בויז'ניץ דורשים בוררות על הכל
אייכלר וטסלר צילום: משה גולדשטיין

לאור דרישת מועצת גדולי התורה לבדוק בבוררות את סדר הרשימה על המקום השלישי בעקבות חילוקי הדעות בין בעלזא לויז׳ניץ - כששני הצדדים עומדים על כך כי החסידות שלהם היא הגדולה - פורום ועדת השמונה מתכנס בשעה זו לדיון משמעותי.

מטרת הדיון, היא לראות כיצד מבצעים את הליך הבוררות, שבו כל צד צפוי להציג דיין מטעמו. בסיעה המרכזית והסיעה המאוחדת תולים תקווה כי הליך הבוררות ימשך זמן רב ובשל כך לא יספיקו להכריע עוד קודם המועד הסופי של הגשת הרשימות - בעוד 42 שעות.

אמש (שלישי), בדיון סוער שהתנהל בישיבת הנהלת אגודת ישראל, איים נציג הסיעה המאוחדת, חבר הכנסת יעקב טסלר, כי מטעמו ידרשו בהליך הבוררות לפתוח את כל הנושאים, כולל דיון על המיקומים של יעקב ליצמן ומאיר פרוש, כדי לבחון האם הם מגיעים להם בצדק לנוכח גודל החסידויות אותן הם מייצגים.

"נלך לבוררות", אמר טסלר שהזכיר כי "אנחנו הסיעה המאוחדת הסכמנו כבר שבוע שעבר ללכת לבוררות, ועכשיו מועצת גדולי התורה דורשים את זה מאיתנו, אנחנו נעשה את זה".

טסלר הבהיר: "אנחנו הולכים על בוררות הכל בכל מכל כל , כולל הכל יש כפל מבצעים", לדבריו הם יבקשו לברר את כל סדרי המיקומים שנקבעו לפני למעלה מחמישים שנה בהליך פריימריז, "על המקום הראשון ועל המקום השני ועל שאר המקומות", הודיע.

יעקב טסלר ישראל אייכלר מאיר פרוש אגודת ישראל הליך בוררות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד