י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פתיחה ברגל שמאל

מרב מיכאלי מתנצלת על האמירות של חברת מפלגתה

בתחילת השבוע התקיים הפריימריז לרשימת העבודה, אך למרות ההתרגשות הגדולה עת חזרה המפלגה לתחייה, הזכייה של אבתיסאם מראענה במקום השביעי מעוררת סערה בעקבות דבריה בעבר

מרב מיכאלי מתנצלת על האמירות של חברת מפלגתה
פריימריז בעבודה צילום: פלאש90

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי נאבקה חודשים רבים להחיות את מפלגת העבודה, והצליחה. לא רק שכעת זכתה מיכאלי בתפקיד הנחשק כיושבת ראש המפלגה, היא הצליחה לראשונה להעלות את מפלגת העבר מעל לאחוז החסימה.

למרות השמחה הרבה נוכח ההצלחות, נדמה כי העבודה מתמודדת עם זעם ציבורי גדול. זאת לאור התבטאויות שנויות במחלוקות של אבתיסאם מרעאנה, מי שזכתה במקום ה-7 ברשימת העבודה לכנסת ה-24. כך למשל טענה מרעאנה כי: 'עזה היא גטו תחת כיבוש אכזרי'. עוד אמרה כי לא עמדה בצפירה והמשיכה בנסיעתה.

מיכאלי התייחסה להתבטאויות החמורות הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103 וניסתה למזער נזקים: "היא אדם שבאופן מובהק נגד אלימות מכל סוג שהוא ומקדישה את חייה למאבק באלימות. היא נשואה ליהודי במדינת ישראל, היא בחרה להתמודד במפלגה ציונית. קחו את הדבר הזה בחשבון, היא מעוניינת בחיים משותפים כאן, היא רואה את מדינת ישראל כמדינתה, כישראלית", עוד הוסיפה: "צה"ל הוא צבא הגנה למדינת ישראל, זה שמדינת ישראל שולטת היום ביו"ש בעם אחר זו עובדה. האם אני בוחרת להשתמש במילים האלה? לא, אבל הבעיה לא נעלמת, היא נמצאת וצריך למצוא לה פתרון".

מיכאלי התייחסה גם לציטוטים נוספים של מראענה שהסעירו את הרוחות: 'לא עמדתי בצפירה, הייתי בנהיגה בזמן שכל המדינה כמעט עמדה דום. אני החלטתי להמשיך לנסוע ואלה היו 2 דקות מופלאות בזמן הצפירה. הכביש היה ריק, אני המשכתי לחשוב על מה שעניין אותי באמת באותו הרגע', ועוד התבטאויות מחרידות. מיכאלי הודתה: "קשה לי באופן אישי לקרוא את הדבר הזה, לא שוחחתי איתה על כך. לא הבנתי מה עומד מאחורי הדבר הזה".

מנגד, הבהירה: "זה לא מייצג את מפלגת העבודה, עמדותיה מאוד ברורות והיו מאז ומעולם – מפלגת העבודה היא מפלגה ציונית שערכיה ערכי מגילת העצמאות, מאמינה בביטחון של מדינת ישראל שמורכב מכוח צבאי אבל גם מהסכמים מדינים, ומהצורך לפתור את הסכסוך הישראלי פלסטיני. יש בה כל מיני קולות, מנעד רחב. חלק מההתבטאויות יכולות להיות לא מוצלחות, שקשה לי לשמוע, אבל זה ודאי לא פוסל את מפלגתה עבודה, וגם לא פוסל בהכרח את אבתיסאם מרעאנה". באשר לשאלה האם היא מגנה את הדברים הקשים, השיבה בהיסוס: "אההה... אני חייבת לברר איתה קודם מה היה שם לפני שאני יוצאת בהצהרות, בזכותכם אבדוק את זה".

בהמשך הראיון התייחסה מיכאלי למצב הפוליטי ולנסיקה של מפלגתה בסקרים, ואמרה: "זה נותן את תחושת האחריות והצורך להיות מאוד זהירה ומפוקסת". יו"ר העבודה ציינה כי אינה שוללת חיבורים אפשריים, ואף סיפרה כי היא מקיימת מגעים עם שלח וחולדאי: "אני משתדלת לעשות את הדבר הנכון, אני חושבת שאפשר לראות מהמעשים שלי שאני עושה את הדברים שאני מאמינה בהם". גולן יוכפז תהה האם ברצונה לכהן כראשת הממשלה בעתיד. על כך השיבה מיכאלי: "נראה לי במקצוע הזה זה הגיוני, כרגע עוד לא. קודם לבנות את המפלגה שתהיה פלטפורמה שמעמידה מועמדים לראשות הממשלה".

חברת הכנסת התבטאה כנגד יריבה הפוליטי גדעון סער, וטענה שהוא מהווה סכנה להמשך קיומה של מדינת ישראל. היא הסבירה: "אני חושבת שסיפוח, אי פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני זה הדבר מספר אחת שמאיים על המשך קיומה של מדינת ישראל כפי שאנחנו מכירות ומכירים אותה. אני מדברת על האידיאולוגיה שאני חושבת שמסוכנת למדינת ישראל ונגדה אני נאבקת. לכן אני נאבקת לבנות כוח פוליטי שיוכל לנהל את מדינת ישראל, לעשות את הדברים שנכונים לה. זה לא באופן אישי נגד גדעון סער, חשוב לי להגיד".

באשר לאפשרות שישבו יחדיו בקואליציה, הודתה: "זה לא משהו שאני שואפת אליו, זו הסיבה שלקחתי על עצמי את הפרויקט הזה של הרמת מפלגת העבודה מאפס. נתניהו היום הוא הבעיה הגדולה ביותר למדינת ישראל, אז הזזתו מכיסא ראש הממשלה היא תנאי הכרחי אך לא מספק. מחנה המרכז-שמאל חייב לבנות לעצמו בחזרה תשתית למפלגת שלטון. היום מחנה המרכז-שמאל מרוסק ברמה כזאת שאין לו אופציה כזאת".

מפלגת העבודה מרב מיכאלי התבטאות מקוממת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד