י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאכזב

נסיין החיסון הישראלי גילה: קיבלתי מנת דמה

המרוץ העולמי לחיסון הביא את המכון הביולוגי בנס ציונה ששקדו על חיסון הולם לנגיף, להציג בטקס חגיגי ורב רושם במעמד רה"מ את הנסיין הישראלי הראשון | הבוקר הוא חושף כי מבדיקה מאוחרת התברר כי הוא כלל לא קיבל את מנת החיסון המקורית אלא מנת פלצבו

נסיין החיסון הישראלי גילה: קיבלתי מנת דמה
נתניהו עם הנסיין הישראלי הראשון צילום: חיים צח, לע"מ

שגב הראל בן ה-26, הישראלי הראשון שקיבל את החיסון הניסיוני לקורונה של המכון הביולוגי בנס ציונה בטקס מרשים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, חושף הבוקר (רביעי) כי הוא כלל לא קיבל חיסון אלא מנת פלצבו.

בשיחה עם ynet הוא סיפר כי לפני שבועיים הוא יצר קשר עם שיבא, כדי לבדוק מתי הוא יכול להתחסן. כשפתחו את התיק הרפואי שלו הם ראו שהוא קיבל פלצבו ולא מנת חיסון.

לדבריו, "כבר חודש וחצי אחרי הניסוי עשיתי בדיקת נוגדנים פרטית, כי לא חיבקתי את סבא שלי מתחילת המגפה ורציתי לחבק אותו. היה דיבור גם על אולי לטוס לדובאי, ואז לא מצאו נוגדנים אצלי. היו שתי אפשרויות או שזה פלצבו או שהחיסון לא עובד. באיזשהו מקום קצת התאכזבתי, כי רציתי להיות חלק מהניסוי, אבל זה בדיוק זה. חלק מהנסיינים מקבלים את החיסון האמיתי וחלק מקבלים את הפלצבו".

הוא התייחס לביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בזמן שקיבל את החיסון ואמר כי "מסתבר שגם ביבי נתניהו לא יכול להשפיע על ניסויים וניסוי כשמו כן הוא".

שגב ציין כי מאז הוא התחסן גם בחיסון של פייזר, "גם בעצת סבתא שלי, פרופ' לאה מנדלסון שמנהלת את המעבדה המרכזית לנגיפים בתל השומר. היא המליצה לכל המשפחה להתחסן".

חיסון לקורונה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד