י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ללא אישור הממשלה

בניגוד להנחיות: בעלי המלונות והקניונים נערכים לפתיחה

הסגר שהחל כסגר רגיל, הלך, התארך והתהדק, היום אמורים שרי הממשלה להחליט באם הוא יתארך שוב ומה יהיה קצב החזרה לשגרה. בתוך כך, בעלי העסקים הקניונים והמלונות מבהירים: אנחנו פותחים עם אישור או בלי אישור

בניגוד להנחיות: בעלי המלונות והקניונים נערכים לפתיחה
דיזינגוף סנטר בצל סגר הקורונה צילום: Miriam Alster/Flash90

שרי הממשלה אמורים להיפגש היום (רביעי) על מנת להחליט באם הסגר שהוארך עד ליום שישי בשעה 07:00 בבוקר, יוארך שוב, כמו גם לדון מה יעלה בגורל נתב"ג והשמיים הסגורים, כשברקע הלחץ הציבורי הולך וגואה.

הבוקר דווח בחדשות 12 כי רשת מלונות בראון הודיעה כי היא לא ממתינה לדיון בממשלה שתאשר לפתוח את המלונות, והם מתחילים בהיערכות לפתיחת המלונות. ליאון אביגד, הבעלים של קבוצת מלונות בראון הסביר את המהלך: "לפי החלטת הממשלה כרגע, ביום שישי בבוקר מוסר הסגר. כל עוד לא פורסמה החלטה אחרת, אנחנו נערכים לפתיחה של המלונות לפי כל כללי התו הסגול המחמיר: ללא ברים ומסעדות, ללא בריכות ועם ארוחת בוקר שמוגשת במגש אישי מעוצב לחדר ולא בחדר האוכל.

"בשנה האחרונה עברנו רכבת הרים עסקית ורגשית לא פשוטה בין הפתיחות והסגרים, בין ההקלות להחמרות. כל הצוותים שלנו משתוקקים לחזור ולארח ומאמינים שדווקא במלונות הבוטיק האינטימיים שלנו יכולים לנהל תיירות נופש ואירוח עסקי בצורה אחראית, ולספק חופשה אורבנית ומלאת סטייל, לפי כל הכללים וההגבלות" הוסיף אביגד.

עוד דווח כי גם בעלי הקניונים לא ממתינים להחלטות הממשלה, ואף לא נערכים לאופציה שהיא תשלול את האפשרות לפתיחת הקניונים. מנכ"ל רשת קניוני ביג הודיע הבוקר שהקניונים שבבעלותו ייפתחו ביום ראשון בבוקר גם ללא אישור מהממשלה. 

כמו רשת קניוני ביג, גם בדיזינגוף סנטר אומרים כי הם מתכוונים לפתוח את החנויות ביום ראשון, וברשת קניוני עופר הודיעו כי בכוונתם לפתוח את החנויות בשבוע הבא, אך הם לא ציינו באיזה יום ייפתחו מרכזי הקניות.

"בחרנו אי שם במרץ 2020 לראות איך יוצרים סביבה שתאפשר ליותר בעלי עסקים שמחזיקים חנויות בביג לשרוד את המשבר, משרד הבריאות מנפנף בנתונים סלקטיביים בשביל לקדם את האג'נדה ההיסטרית לסגר ללא גבולות" תקף מנכ"ל רשת ביג בשיחה עם חדשות 12, והבהיר: "בפועל אין סגר ברחובות, אין אכיפה איפה שצריך".

לא רק המלונות והקניונים מדווחים על מצוקה כלכלית קשה, בעלי העסקים והעצמאיים קורסים בזה אחר זה, ומתחננים למדיניות ברורה ומנומקת, ולא נגענו בביקורת סביב הכניסה והיציאה מהארץ כמו גם פועלה הלקוי של ועדת החריגים שהוקמה לנושא.

קורונה מלונות עסקים סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד