י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
17 אלף נבדקו

מחקר חדש: חיסון ראשון יעיל לשלושה חודשים

זריקה אחת של חיסון 'אסטרהזניקה' יעילה ב-76% למשך 12 שבועות ועשויה למנוע שבעה מתוך עשרה אנשים מלהפיץ את הנגיף. כך עולה ממחקר חדש

מחקר חדש: חיסון ראשון יעיל לשלושה חודשים
חיסון לקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דיווח אופטימי מבריטניה: זריקה אחת של חיסון נגד קורונה של חברת 'אסטרהזניקה', יעילה ב-76 אחוז במניעת מחלות סימפטומטיות ועשויה להיות לה "השפעה משמעותית" על הידבקות, כך עולה ממחקר חדש של אוניברסיטת אוקספורד בבריטניה.

בתזמון חשוב בתהליך החיסונים בבריטניה, נמצא כי חיסון ראשון הצליח למנוע מאנשים לחלות בנגיף למשך 12 שבועות שבין החיסון הראשון לחיסון השני.

ה'דיילי מייל' מדווח כי התוצאות הגיעו לאחר ניסוי של יותר מ-17,000 מתנדבים, כך שההימור על חיסונים מבריטניה השתלם.

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון צייץ בטוויטר: "נתונים באמת מעודדים ממחקר חדש היום שמראים כי חיסון אוקספורד מספק הגנה משמעותית מפני הנגיף". האסטרטגיה סייעה להפוך את בריטניה למובילה באירופה בתחום החיסונים, עם 9.6 מיליון מתחסנים שהוזרקה להם לפחות מנה אחת של חיסון של חברת פייזר או של אסטרה-זנקה.

שר הבריאות מאט הנקוק תיאר את הממצאים כ"מעודדים מאוד" והוסיף כי "זה מחזק עוד יותר את הביטחון שלנו שחיסונים מסוגלים להפחית את ההעברה של הנגיף ולהגן על אנשים מפני מחלה נוראית זו".

במחקר נבדקו 17,177 משתתפים משלושה ניסויים בבריטניה, ברזיל ודרום אפריקה אשר היו במעקב שבועי לאורך המחקר הארוך. בימים הקרובים מקווים החוקרים באוקספורד לדווח גם על נתונים לגבי המוטציות החדשות, ולצפות שהממצאים יהיו דומים.

חיסון לקורונה אוקספורד אסטרהזניקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד