ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
תעשיית זיופים משגשגת

לא מאובטח ופשוט לזיוף: כך תנפיקו דרכון ירוק ברשת

הביקוש הרב והרצון לחזור לשגרה שאנחנו מכירים, לצד מתנגדי החיסונים הרבים, יצרו כר פורה לפעילות זייפנים ברשת. מבדיקה שעשינו עולה כי מדובר בתעשייה שלמה של זיוף שנמצאת בשיאה בתקופה האחרונה, בעיקר משום שמדובר בתעודה לא מאובטחת שמאוד קל לשכפל

לא מאובטח ופשוט לזיוף: כך תנפיקו דרכון ירוק ברשת
אילוסטרציה צילום: pixabay

מומחי אבטחה מזהירים כי מדובר במסמך פשוט, לא מוצפן, שהופך לתעשיית זיופים משגשגת: "ניתן לשכפל אותו בתוכנת עריכת תמונות ללא צורך בידע טכני". כך, מתחת לאף של משרד הבריאות והמשטרה, הצלחנו לדבר עם זייפנים שהציעו לנו לקבל את הדרכון במחירים משתלמים. כך על פי הדיווח ב'ישראל היום'.

ישראל מובילה עולמית בחיסונים ולכן גם תהיה הראשונה להפעיל "דרכון ירוק" המעניק הקלות למתחסנים ולמחלימים. כאשר לפי המתווה של משרד הבריאות, מי שיחזיק בו יוכל לחזור לשגרת חיים כמעט נורמלית וליהנות מטיסות לחו"ל ללא צורך בבידוד בחזור, כניסה לאירועי תרבות ולינה בבתי מלון בכפוף למדיניות פתיחת המשק.

הביקוש הרב והרצון לחזור לשגרה שאנחנו מכירים, לצד מתנגדי החיסונים הרבים, יצרו כר פורה לפעילות זייפנים ברשת. מבדיקה שעשינו עולה כי מדובר בתעשייה שלמה של זיוף שנמצאת בשיאה בתקופה האחרונה, בעיקר משום שמדובר בתעודה לא מאובטחת שמאוד קל לשכפל.

המקום הנגיש ביותר שבו אפשר להשיג זיוף של הדרכון הירוק הוא כמובן בטלגרם, המתחרה הרוסית של וואטסאפ, שהפכה בשנים האחרונות לאחד הכלים הפופולריים ביותר לסחר בלתי חוקי בסמים קלים, קשים, תרופות מרשם ואפילו נשק. הכל, כמובן, מתחת לאף של המשטרה.

אמיר כרמי, מנהל אבטחת מידע, HackerU Solutions הסביר כי: "הדרכון הירוק הוא רעיון טוב שמיושם בצורה לא כל כך טובה. מופיעים בו השם המלא, מספר תעודה הזהות, תאריך הלידה של בעל הדרכון, ותאריך החיסון והתפוגה שלו, שאמורים כביכול להיבדק גם באמצעות ברקוד QR שניתן לקריאה מהירה במסופי מעבר – כמו אולם קולנוע או נתב"ג. אלא שהברקוד מכיל רק את השם המלא של בעל הדרכון, מספר סידורי של הדרכון ותאריך החיסון והתפוגה. כלומר, למרות שמספר תעודת הזהות ותאריך הלידה של בעל הדרכון רשומים עליו בקובץ ה-PDF, הם לא נבדקים ומאומתים בברקוד".

דרכון מזויף קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד