י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שבת אחים גם יחד

תיעוד: האירוסין שהביאו לשלום אחרי ארבעים שנה

השמחה הגדולה בחצרות גארליץ וקאלאשיץ שהביאה לפיוס היסטורי בין האחים האדמו"רים נמשכת: הערב נחגגה בבני ברק שמחת האירוסין בהשתתפות בני המשפחה | וגם, מה ביאר הרבי מלעלוב זצ"ל על המילים 'הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד'. צפו בתיעוד של הצלם שוקי לרר

תיעוד: האירוסין שהביאו לשלום אחרי ארבעים שנה
שמחת האירוסין בגארליץ - קאלאשיץ צילום: שוקי לרר

לאחר נתק של כ-40 שנה בחצרות האחים מגארליץ וקאלאשיץ, באו הצאצאים בקשרי שידוכים. כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' בשבוע שעבר.

הרקע לפיוס: האדמו"ר רבי ברוך מגארליץ זצ"ל אשר הנהיג את קהילתו בשכונת שיכון ה' בבני ברק נסתלק לבית עולמו לפני קרוב לארבעים שנה, בשנת תשמ"ב. הוא הותיר אחריו זרע ברך ה', מתוכם הבנים: האדמו"ר רבי אלישע מגארליץ, האדמו"ר רבי חיים מגארליץ, והאדמו"ר רבי ישכר שלמה מקאלשיץ.

מאז פטירת הרבי זצ"ל היה נתק מוחלט בין האחים, כאשר בצד אחד נמצאים האדמו"ר רבי אלישע מגארליץ ועוד שני אחים, ומצד שני האחים האדמו"ר רבי חיים מגארליץ והאדמו"ר רבי ישכר שלמה מקאלשיץ שכאמור שני הצדדים לא דיברו בינהם.

כאמור, בשבוע שעבר זה הסתיים. בעולם החסידות התפרסם דבר השידוך (שהוא עצמו מרגש בפני עצמו) ברוב צהלה ושמחה כשנכדו של האדמו"ר רבי אלישע מגארליץ התארס בשעה טובה עם בתו של אחיו האדמו"ר מקאלשיץ שהיו כאמור בנתק.

הערב (רביעי) התקיימה שמחת האירוסין, בביתו של הרבני הנגיד רבי אהרן אליהו פלדמן בקרית ויז'ניץ בבני ברק, בראשות כל האחים האדמו"רים מגארליץ, שישבו יחד לתפארת ולשמחת המשפחה הרוממה, חסידים ואנשי מעשה.

בשמחה השתתפו אדמו"רים, רבנים וקהל רב ובראשם האדמו"ר מויז'ניץ, שבירך את החתן והמחותנים ברוב ברכות.

במהלך השמחה כובד לשאת דברים, גם דוד החתן והכלה האדמו"ר מגארליץ שבמהלך דבריו הביא מה ששמע מפי האדמו"ר רבי משה מרדכי מלעלוב זצ"ל, על מה שכתוב בתהילים "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד", שלכאורה המילה 'גם' מיותרת ומה כוונת המשורר במילה זו. אלא הסביר הרבי מלעלוב שאם מתאספים ומתקבצים אחים יחד באחווה וברעות, אז 'גם' האבות הקדושים מלמעלה מגיעים ומשתתפים באותו הזמן ומשפיעים מלמעלה שפע ברכות ושמחות.

צפו בתיעוד של הצלם שוקי לרר:

 

 

 

 

 

 

גארליץ אירוסין פיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד