ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"הבושה מתה"

האיחוד בין סמוטריץ' לבן גביר: השמאל מגנה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל ללא לאות על מנת שייווצר חיבור בין סמוטריץ' לבן גביר, על מנת לוודא אי איבוד קולות בגוש הימין. השניים התאחדו, ובשמאל החלו במתקפת נאצות | לפיד בלחץ: "ראש ממשלת ישראל הכניס לכנסת תומך טרור" ולא רק הוא

האיחוד בין סמוטריץ' לבן גביר: השמאל מגנה
בצלאל סמוטריץ\איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ', ויו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית', עורך הדין איתמר בן גביר, היכו הערב (רביעי) את התחזיות, התעלמו מרעשי הרקע וחתמו על הסכם 'בלוק טכני' במסגרתו ירוצו לכנסת ה-24.

השושבין של האיחוד הזה הוא לא אחר מראש הממשלה בנימין נתניהו, שדחף ופעל לפני ומאחורי הקלעים על מנת שחיבור כזה יתרחש. חיבור שבמידה רבה מחזיר את אופציית הקמת קואליציית ימין חרדים בראשותו. גם השמאל מבינים את זה, ולאור כך פתחו במתקפה על כל המשתתפים בהסכם הזה.

יו"ר האופוזיציה ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, כתב עם פרסום החתימה ביניהם: "‏נחתם. ראש ממשלת ישראל הכניס לכנסת תומך טרור". מוקדם יותר הוסיף לפיד לתקוף: ‏"מי שרוצה את בן גביר שר בממשלה, שיצביע נתניהו. מי שרוצה ממשלה שפויה, יש עתיד".

גם יושבת ראש מפלגת מר"צ חברת הכנסת תמר זנדברג הצטרפה לתוקפים ואמרה: "התכנית שנתניהו שקד עליה לילות כימים יצאה לפועל. הוא רקח איחודים וסחר בשיריונים ובמינויים שיכניסו גזענים קיצונים לכנסת, רק כדי להימלט ממשפט באישומי שחיתות חמורים. כשחסינות על הפרק, הוא מוכן לכרות ברית גם עם כהניסטים. הבושה מתה".

חברה יו"ר 'מרצ', ניצן הורוביץ, לא טמן את ידיו והוסיף אף הוא בחשבון הטוויטר שלו: ‏"כהנא הגזען היה בכנסת קדנציה אחת. הוא היה מוקצה מחמת מיאוס. כאשר נאם, חברי הכנסת מכל הסיעות, יצאו מהמליאה. כולל כמובן סיעות הימין - הליכוד (בראשות שמיר), התחיה, המפד"ל... והיום? ראש הממשלה עצמו, הוא השושבין הראשי בנסיון להכניס לכנסת ישראל את יורשיו וממשיכי דרכו הנאלחת".

חבר הכנסת אחמד טיבי התייחס הערב בראיון לגל"צ לחיבור בימין, כמו גם להצהרת נתניהו בנושא מיגור הפשיעה ברחוב הערבי, ואמר: "רוממות השוויון בפיו, ודילים עם בן גביר במעשיו. כך לא נאבקים בפשיעה, כך עושים תעמולת בחירות שקרית - ביביבלוף".

גם יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי עזב לרגע את ניסיונות החיבור שלו למפלגה שתעביר אותו את אחוז החסימה ותקף: "ביבי יצא מגדרו כדי לרקוח חיבור בין הימין הקיצוני לחסידי כהנא. על גבי הגזענות הוא מתכנן להשיג את החסינות.
אם לא נקח אחריות עכשיו, אם לא נאחד את המרכז-שמאל, ביום שאחרי הבחירות נמצא את עצמנו בישראל אחרת לגמרי. שום שיקול לא חשוב יותר כרגע מאשר המאבק על הדמוקרטיה שלנו".

מנגד, דווקא המתחרה ח"כ איילת שקד הגנה על כבודו של בן גביר והגיבה ללפיד על טענותיו כי נתניהו מכניס לכנסת כהניסט. "מבחינתך לפיד, להקים ממשלה על קולות תומכי מחבלים מהרשימה, זה בסדר" תקפה שקד.

גם יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת 'הליכוד' ח"כ מיקי זוהר, ברך על החיבור ואמר: ‏"ההסכם שנחתם בין סמוטריץ׳ לבן גביר חשוב מאוד לימין, בע״ה הוא יעזור לנו לנצח את הבחירות. אני מברך אותם על כך שגילו מנהיגות ואחריות שהובילה להחלטה הנכונה. בע״ה נעשה ונצליח!".

בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר יאיר לפיד בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד