י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תיעוד שמימי

דיווחים בסוריה: תקיפה ישראלית נרחבת במדינה

מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה, הופעלו הערב בעקבות תקיפה של חיל האוויר נגד יעדים של ארגון חיזבאללה בדרום סוריה. התקיפה מגיעה כל הנראה בתגובה לירי הטיל לעבר כלי טיס ישראלי מוקדם יותר היום מעל שמי לבנון

תקיפה בסוריה בעבר
תקיפה בסוריה בעבר צילום: רשתות ערביות

כלי התקשורת בסוריה דיווחו הלילה (רביעי) כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו בשמי המדינה, בעקבות תקיפות של חיל האוויר הישראלי באזור קונייטרה ובאזור הבירה דמשק.

תושבים באזורים שהותקפו דיווחו על פיצוחים עזים שנשמעים. נכון לשעה זו לא ידוע על נפגעים. על פי הדיווחים, התקיפה כוונה נגד יעדים של ארגון חיזבאללה בדרום סוריה. גם שדה התעופה בדמשק נפגע במהלך התקיפות.

התקיפה מגיעה ככל הנראה בתגובה לירי הטיל לעבר כלי טיס ישראלי מוקדם יותר היום מעל שמי לבנון. במהלך היום התקיימו דיונים במערכת הביטחון, האם להגיב לניסיון היירוט.

כזכור, אנשי חיזבאללה ניסו היום ליירט באמצעות טיל, כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל מעל שמי דרום לבנון. הניסיון לא צלח והטיל החטיא את המטרה. המל"ט, כך על פי צה"ל, עסק בפעילות שגרתית מעל שמי המדינה.

יצוין, כי חיל האוויר הישראלי מבצע לעיתים קרובות פעילות אווירית בשמי לבנון, אך ניסיון של ארגון חיזבאללה ליירט כלי טיס נחשב לחריג, וישראל אף הגיבה על כך בעבר כנגד מטרות צבאיות.

תקיפה בסוריה מעבר קוניטרה תקיפה ישראלית חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד