י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקהילה הגדולה ביותר

הנשיא לרב: "האזרחים היהודים יקרים פה מאד"

הרב מארק שנייר, שוחח בוידאו עם נשיא הרפובליקה של אזרבייג'אן אילהם אלייב | במהלך השיחה הודה הרב שנייר לנשיא על תמיכתו בקהילה היהודית של אזרבייג'ן והדגיש כי מדובר בקהילה היהודית הגדולה ביותר בעולם המוסלמי

הנשיא לרב: "האזרחים היהודים יקרים פה מאד"
השיחה בוידאו צילום: באדיבות המצלם

הרב מארק שנייר, מי שמכהן כרב של מלכי ושליטי המפרץ, שוחח אתמול (רביעי) עם הנשיא אילהם אלייב מאזרבייג'אן שתיאר את הקהילה היהודית המקומית כ"אזרחים יקרים" של אזרבייג'אן ואמר כי הם, כמו נציגי קהילות דתיות ואתניות אחרות, חיו במדינה מאות שנים באווירה של "חסד אחווה וידידות", השניים דנו גם בהזדמנויות ליחסים בין ארה"ב-אזרבייג'ן בתחום הדיאלוג הבין-תרבותי.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הרב מארק שנייר העניק את ספרו בשם "בני אברהם" לשליטי ונסיכי המפרץ, הספר יתורגם בהמשך לעברית וערבית, וכן יהפוך לתכנית לימודים לסטודנטים ברמה התיכונית והאוניברסיטאית. נושאי הספר - "יחסי מוסלמים-יהודים המשותפים שלנו".

לגבי כניסת הספר למערכת בתי ספר ואוניברסיטאות והמשמעות לכך, אמר הרב שנייר לפני חודש: "זה רגע מאד משמח וצריך לשים את הפוקוס על הדור הבא, אנחנו חייבים לבנות דור שיבין את המושג סובלנות, כדי שהדור המוסלמי הבא יהיה עם הבנה עמוקה לגבי יהודים".

אזרבייג'אן מארק שניר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד