י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"התנהלות משפילה"

סאגת הבוררות • הפגישה לא התקיימה; קרב האשמות בין בעלזא לויז'ניץ

הניסיונות לפשרה בתוך אגודת ישראל: לילה מורט עצבים עבר על נציגי חסידות בעלזא אחרי שהמתינו במשך שעות מחוץ לביתו של הרב הייזלר שהיה אמור לדון בבוררות בין החסידויות אלא שנציגי ויז'ניץ לא הופיעו | גורמים בבעלזא תוקפים את ההתנהלות הלא הוגנת, ובויז'ניץ מכחישים

סאגת הבוררות • הפגישה לא התקיימה; קרב האשמות בין בעלזא לויז'ניץ
ישראל אייכלר/יעקב טסלר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בשעות הצהרים קבעו נציגי בעלזא עם נציגי ויז'ניץ פגישה ראשונה שתתקיים בשעות הערב. התוכנית הייתה לפתוח את הליך הבוררות עם פגישה ראשונה של הדיינים, הרב אברהם דירנפלד מטעם בעלזא והרב מאיר היזלר מטעם ויז׳ניץ.

בפועל, לאורך הערב הפגישה נדחתה ושוב ושוב, ולמעשה הדיינים נועדו רק בשעות הלילה המאוחרות, וקבעו להתחיל בהליך כאשר המטרה הראשונה היא למצוא דיין שלישי שיכריע בין הצדדים. בנוסף, דובר תחילה לנסות הליך גישור, אלא שבבעלזא דחו את ההצעה מכל וכל.

במקביל לפגישת הדיינים, במשך שעות הערב והלילה המאוחרות, המתינו נציגי חסידות בעלזא הבורר הדיין הרב דירנפלד, חבר הכנסת ישראל אייכלר והטוען מטעמם הרב מרדכי אלבום, אלא שנציגי ויז'ניץ לא הופיעו.

נציגי חסידות בעלזא ממתינים מחוץ לבית

נציגי בעלזא שהו מחוץ לביתו של הרב הייזלר, הדיין שהיה אמור להופיע מצד חסידות ויז'ניץ עד לשעות הלילה המאוחרות, אך לבסוף נקבעה פגישה נוספת להבוקר בשעה 9:00 כשהדד לין שנקבע הוא לסיים את ההליך עד לשעה 14:30 כדי להספיק להגיע להבנות עד לתום הגשת הרשימות.

בבעלזא תקפו הבוקר את נציגי ויז'ניץ ואמרו: "זו התנהלות משפילה, חרפה שלא נראתה כדוגמתה מעולם. מועצת גדולי התורה קבעה לקיים בוררות, הסכמנו בינינו על הליך הבוררות בדיון מעמיק, הגענו לפגישה שנקבעה ולא מצאנו את הצד השני. האם ככה מנהלים בוררות על פי דין תורה?! ככה אנשים הגונים מתנהגים זה עם זה?".

עוד תקפו בבעלזא, "הרב דירנפלד הגיע במיוחד, וכך גם הרב הייזלר פינה את כל עיסוקיו, ושניהם התכוננו לדון בבוררות. הרב דירנפלד נאלץ לשוב על עקבותיו לפנות בוקר יחד עם הנציגים". לטענתם, הליך הבוררות מחייב דיין שלישי וזה לא הופיע.

בויז'ניץ השיבו לטענות וטענו כי הפגישה שתוכננה בשעות הצהרים בוטלה מאחר שבבעלזא סירבו להליך גישור וביקשו להתחיל מייד בהליך הבוררות, וכי לטענתם אנשי בעלזא הגיעו לבית הדיין הרב הייזלר למרות שידוע להם כי לא הייתה אמורה להתקיים פגישה.

הרב דירנפלד ממתין מחוץ לבית

ויז'ניץ בעלזא הליך בוררות בחירות 2021 אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד