י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברוך דיין האמת

איש האשכולות: מנהל הישיבה נפטר מקורונה

אבידה גדולה בחצר חסידות באבוב: הרב החסיד רבי ישראל פרייא ז"ל מחשובי חסידי באבוב שהיה קשור בלב ונפש לאדמו"רי החסידות וניהל את הישיבות של החסידות ביד רמה במשך שנים רבות הלך לעולמו בגיל 66

איש האשכולות: מנהל הישיבה נפטר מקורונה
רבי ישראל פרייא ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלילה הגיעה הידיעה המעציבה מבית החולים 'שערי צדק' בירושלים על לכתו של הרב החסיד רבי ישראל פרייא ז"ל מחשובי ונכבדי חסידות באבוב ומנהל ישיבת 'עץ חיים' באבוב בבני ברק לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 66 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בכ"ח אלול תשי"ד לאביו הרב החסיד רבי נתן פרייא ז"ל מבני ברק מחסידי באבוב מדורות קודמים ותלמידו של בעל ה'קדושת ציון' הי"ד.

בבחרותו למד בישיבת באבוב שם התקשר לראש הישיבה הגאון רבי אנלגרד זצ"ל אב"ד דאברא ורבה הראשון של קרית באבוב ור' ישראל היה לאחד מגדולי תלמידיו.

היה חסיד שנקשר לאדמו"רי החסידות בעל ה'דברי שלמה' זצ"ל אליו נקשר בעבותות, וכן האדמו"ר מוהרנ"צ זצ"ל ויבלחט"א האדמו"ר מבאבוב.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת יוכבד שתחי' בתו של הרה"ח רבי דוד הכהן פקשר ז"ל, שהיה מאנשי מירון הוותיקים.

האדמו"ר בעל ה'דברי שלמה' מבאבוב זצ"ל הטיל עליו את השליחות לנהל את הישיבה של החסידות 'קדושת ציון' בבת ים במשך שנים רבות.

כאשר האדמו"ר מבאבוב שליט"א הקים את ישיבת 'עץ חיים' באבוב בבני ברק הטיל לנהל את הישיבה מיום הקמתה. הוא ניהל את הישיבה ביד רמה עד יומו האחרון.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על חסיד שהיה ירא שמים מרבים, עובד ה', התפילות שלו היו לשם ולדוגמא בהשתפכות הנפש בכל בוקר, לצד עיסוקיו קבע עיתים לתורה.

אחד ממכריו מספר: "היה איש אשכולות. תמיד נזהר לא לפגוע באף אחד. בעל מידות מופלא. המוטו שלו היה 'והצנע לכת עם ה' אלוקיך', הכל בצניעות ובישרות וזכה לשבחים מכולם, הוא היה לשם ולדוגמא איך צריך להתנהג".

הקשר שלו למורו ורבו הרבי ה'דברי שלמה' מבאבוב זצ"ל היה לשם דבר, ברגע שרבו ביקש מנווט לנהל את הישיבה בבת ים מיד עזב את ירושלים קבע את משכנו בבת ים וסייע לנהל את הישיבה והמוסדות.

זכה והקים משפחה לתפארת, בנים וחתנים תלמידי חכמים, ההולכים בדרכו המיוחדת שהנחיל.

לפני כחודש וחצי נפטר עליו גיסו הרה"ח רבי יוסף הכהן פקשר ז"ל, מחשובי חסידי סלאנים ובעל התפילה בחסידות והוא בן 79 בפטירתו.

מסע הלוויה היום בשעה 13:00 בצהריים מבית המדרש דחסידי באבוב ברחוב זית רענן בירושלים בדרכה להר המנוחות שם ייטמן בחלקת גליציה בהר תמיר.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות באבוב קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד