י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הלחץ משמאל משפיע?

בליכוד מתנערים: "בן-גביר לא יהיה בקואליציה הבאה"

לאחר שרה"מ נתניהו קידם את האיחוד בין יו"ר 'עוצמה' לסמוטריץ', פוליטיקאים מגוש השמאל התחילו בקמפיין בו תקפו את נתניהו על האיחוד: "הכניס לכנסת תומך טרור" | במקביל, גם בליכוד נשמעו קולות דומים ודווקא מכיוונו של יושב ראש הכנסת

בליכוד מתנערים: "בן-גביר לא יהיה בקואליציה הבאה"
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות ספורות לאחר החיבור בין איתמר בן-גביר לבצלאל סמוטריץ', שהתרחש רק אחרי שנתניהו הבטיח שריון בליכוד ומקום בוועדה למינוי שופטים, הגיב יושב ראש הכנסת יריב לוין לחיבור והפתיע, כי בן-גביר לא יהיה חלק מהקואליציה.

"לו ולמפלגתו אין כוונה, וגם לנו אין כוונה, שהם יהיו חלק מהקואליציה, משום שהפערים בינינו מאוד מאוד גדולים", אמר יריב ב'רשת ב' והמשיך, "דרכו של איתמר בן גביר היא לא דרכי, ודעותיו אינן דעותיי".

למרות שהצהיר כי לא יהיו באותה קואליציה, לוין הגן על מאמציו של נתניהו לחיבור: "היה הכרחי ליצור מצב שהמפלגה של סמוטריץ' תעבור את אחוז החסימה, לכן אני חושב שהמהלך היה נכון. זהו מהלך הכרחי שהוא טכני – בלוק טכני רק לצורך מעבר אחוז החסימה ולא לצורך חיבורים עתידיים או ממשלה עתידית".

בתגובה לדבריו של לוין, אמר בן-גביר ב'גלי צה"ל': "בליכוד רצו את החיבור הזה. הם יודעים שהוא הסיכוי היחיד להקים ממשלת 61".

מי שתקף את עצם החיבור עצמו, הוא יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שאמר: ‏"העובדה שנתניהו עושה ככל שביכולתו להכניס לכנסת כהניסט תומך טרור ממעריצי ברוך גולדשטיין כמו איתמר בן גביר, היא חרפה לאומית מעוררת חלחלה. לא נותרה בושה באיש הזה".

גם יו"ר מרצ ניצן הורביץ, הגיב לחיבור: ‏"כהנא הגזען היה בכנסת קדנציה אחת. הוא היה מוקצה מחמת מיאוס. כאשר נאם, חברי הכנסת מכל הסיעות, יצאו מהמליאה. כולל כמובן סיעות הימין - הליכוד (בראשות שמיר), התחיה, המפד״ל... והיום? ראש הממשלה עצמו, הוא השושבין הראשי בניסיון להכניס לכנסת ישראל את יורשיו וממשיכי דרכו הנאלחת".

מי שלא התנער מהחיבור בציונות הדתית, היה דווקא יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער, שעדיין לא הגיב לאיחד. מנגד, בנט אמר אתמול ב'חדשות 13' כי הוא מברך על החיבור.

ביבי נתניהו בן גביר קואליציה בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד